Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان بیان کرد:

اعلام برنامه‌های جامع توسعه صنعت دام استان اردبیل

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 13 کارخانه تولید خوراک دام و طیور با ظرفیت بیش از 332هزار تن در سال در استان فعال هستند.

اعلام برنامه‌های جامع توسعه صنعت دام استان اردبیل

به گزارش خبرنگار اردبیل، نوبخت اژدری  افزود: توسعه واحدهای گاوداری صنعتی شیری، ساماندهی دامداری‌های روستایی و عشایری، پیگیری زنجیره‌های تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ، حمایت از سرمایه‌گذاران در صنعت دام و طیور و زنبور عسل، ایجاد پویایی در جهت بیمه دام و طیور و زنبور عسل، فعال‌سازی واحدهای غیر‌فعال، از برنامه‌های این معاونت در راستای توسعه صنعت دام استان بوده است.

اژدری، ظرفیت صنایع لبنی استان را یک میلیون و 250 هزار تن در سال اعلام کرد و گفت: 32 مرکز  نیز  روزانه با ظرفیت 157 تن به جمع‌آوری شیرخام مشغول به فعالیت هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان درباره وضعیت کارخانجات خوراک دام و طیور استان نیز افزود: خوشبختانه استان اردبیل وضعیت بسیار مطلوبی را در خصوص میزان تولید  خوراک دام و طیور درشمالغرب کشور دارد بطوریکه که تعداد 13 کارخانه فعال تولید خوراک دام وطیور قادرند سالانه 332 هزار و100 تن محصول تولید  و روانه دامداریهای صنعتی و نیمه صنعتی کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید