Iranian Agriculture News Agency

ضرورت استفاده از توان علمی محققین و یافته‌های علمی در کشاورزی

مدیرجهاد کشاورزی ملارد از بازدید محقق معین مرکز جهاد کشاورزی بی بی سکینه خبرداد و گفت: هدف از این بازدیدها بهره‌گیری از توان علمی محققین، استفاده از مشاوره‌ها و یافته‌های نوین علمی مراکز تحقیقاتی و در نهایت انتقال این اطلاعات و مطالب به کشاورزان و بهره‌برداران است.

ضرورت استفاده از توان علمی محققین و یافته‌های علمی در کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، دراین بازدید آقای بوربور از محققین مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران به عنوان محقق معین از پهنه های زراعی شهرستان ملارد بازدید کرد.

صارمی هدف از این بازدیدها را بهره‌گیری از توان علمی محققین، استفاده از مشاوره‌ها و یافته‌های نوین علمی مراکز تحقیقاتی و در نهایت انتقال این اطلاعات و مطالب به کشاورزان و بهره برداران عنوان کرد.

وی تصریح کرد: این بازدیدها براساس برنامه ریزی و به صورت ماهانه انجام می شود و امیدواریم هماهنگی بین علم و عمل گامی موثر درجهت افزایش راندمان تولید و امنیت غذایی باشد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی ملارد، 2 محقق معین ، 7 پهنه و 7 مروج در این شهرستان فعالیت دارند که تعداد 5 پهنه در دهستان بی بی سکینه و 2 پهنه در دهستان اخترآباد وجود دارد.

صارمی افزود: این مروجین فعالیت تعداد 2144 بهره دار را شناسایی و مشخصات آنها را در سامانه جامع پهنه بندی ثبت نموده‌اند و به صورت فعال و با ارتباط مستقیم یافته‌های علمی محققین معین را به کشاورزان منتقل می‌کنند.

شورای راهبری جهاد کشاورزی ملارد برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی ملارد هم چنین با اشاره به  برگزاری شورای راهبری این شهرستان گفت: در این جلسه مشکلاتی از جمله عدم پرداخت خسارت کلزا، پایان کار، برق و گاز ساختمان مرکز جهاد کشاورزی اخترآباد، اخذ مجوز ساخت ساختمان اداری از طریق شهرداری مطرح شد.

وی ادامه داد: گزارش از وضعیت کشت پاییزه و نحوه و میزان توزیع بذر و سایر نهاده ها، اطلاع رسانی لازم درخصوص لزوم انجام بیمه محصولات کشاورزی، امکان استفاده از لوله‌های upvc در اجرای سیستم‌های نوین آبیاری و بازدید سرزده و مستمر از پهنه‌ها از دیگر موضوعات موردبحث در این جلسه بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید