Iranian Agriculture News Agency

براثردو دهه خشکسالی اتفاق افتاده است؛

کاهش سطح زیرکشت محصولات کشاورزی سیستان وبلوچستان

رئیس جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این استان 420 هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت دارد اما بدلیل محدودیت منابع آبی ناشی از خشکسالی‌های دودهه، بین 40 تا 70 درصد آن به زیرکشت محصولات باغی و زراعی می‌رود.

کاهش سطح زیرکشت محصولات کشاورزی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرنگار ایانا در زاهدان، مجتبی پیری در نشست رئیس واعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با متولیان بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان در شهرستان چابهار گفت: خشکسالی‌های چندین ساله استان خسارت سنگینی به کشاورزان این استان وارد کرده است.

پیری با اشاره به مشکلات بیش روی  کشاورزان و دامداران خسارت دیده استان ناشی از خشکسالی دودهه را حمایت بیشتر از بخش کشاورزی در تدوین لایحه بودجه سال آینده، پرداخت خسارت ناشی از خشکسالی از طریق مدیریت بحران و صندوق بیمه بخش کشاورزی، اجرای مفاد کامل قانون بخشودگی سود جرایم و استمهال وام‌های خسارت دیدگان این بخش در استان را خواستار شد.

او با تاکید به توانمندی‌های بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سالانه پنج میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلاتی، جنگل و مرتع در این استان قابل تولید است.

پیری به جایگاه ویژه سیستان وبلوچستان به تولید محصولات گرمسیری، خرما، محصولات خارج از فصل، گوشت قرمز، ظرفیت دامپروری و محصولات شیلاتی اشاره  وخاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، ما زمینه را برای  تولید محصولاتی که نیاز آبی کمتری دارنددراستان هدایت کردیم.

گفتنی است دراین نشست احمد علی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، تعدادی از اعضای کمیسیون کشاورزی، نماینده مردم چابهار، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و بهره برداران بخش کشاورزی حضورداشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید