Iranian Agriculture News Agency

سرپرست هسته گزینش سازمان جهاد کشاورزی فارس:

وجود نهادی به نام گزینش اجتناب‌ناپذیر است

نظر به اهمیت و ضرورت انتخاب افراد متعهد و کاردان در امور اجرائی کشور و تحقق عملی ارزش‌های اسلامی و انقلابی در اجرای امور، وجود نهادی به نام گزینش اجتناب‌ناپذیر است.

وجود نهادی به نام گزینش اجتناب‌ناپذیر است

در این راستا اعظم جهانگیری سرپرست هسته گزینش سازمان جهاد کشاورزی فارس، در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در شیراز، با اشاره به این‌که رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، در دی ماه سال 1361 فرمان تشکیل گزینش را صادر فرمودند، افزود: در سال 1375، به جهت هماهنگی میان هسته‌ها و بخش‌های مختلف در گزینش کارکنان دولت، قانون گزینش به تایید شورای نگهبان رسید و بر این اساس تمامی امور مربوط به جذب، تبدیل وضعیت‌ها، انتصاب‌ها و … در تمامی مراکز دولتی منوط به اخذ نظر گزینش است.

جهانگیری اضافه کرد: در اکثر کشورها و نظام‌ها، جهت دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده گزینش با شیوه‌ها و ملاک‌های مورد نظرشان انجام می‌شود، بنابراین امر گزینش مختص به ایران نیست.

او با بیان این‌که دستورالعمل پیش روی گزینش جهت استخدام و یا تغییر وضعیت کارکنان شامل اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، التزام عملی به احکام اسلام، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی است، گفت: همچنین عدم اشتهار به فساد اخلاقی و تجاهر به فسق، عدم سابقه وابستگی تشکیلاتی، هواداری از احزاب، سازمان‌ها و گروه‌هایی که غیرقانونی بودن آنها از طرف مقامات صالحه اعلام شده یا می‌شود مگر آن که توبه ایشان محرز شود و نیز عدم سابقه محکومیت کیفری موثر و عدم اعتیاد به موادمخدر  از دیگر مواردی است که از سوی هسته گزینش بررسی می‌شود.

سرپرست هسته گزینش جهادکشاورزی فارس افزود: موارد ذکر شده چارچوب قانون عملی گزینش بوده که تایید و یا عدم تایید افراد نیز نتیجه فعالیت بخشهای مختلف از جمله تحقیقات، استعلامات، مصاحبه و در نهایت رای شورای هسته که متشکل از سه نفر اعضا است، صورت می‌پذیرد و به هیچ عنوان عقاید و نظرات فردی در آن دخیل نیست.

این مقام مسئول تصریح کرد: در صورت عدم تایید فرد این حق برای او محفوظ است که خواستار تجدید نظر در هسته گزینش استان شود و در صورتی که رای بدوی مورد تایید باشد، امکان تجدید نظر دوم نیز برای او وجود دارد و حتی در مرتبه بالاتر آن، شکایت به دیوان عدالت اداری است.

جهانگیری تاکید کرد: ارتباط مستقیم گزینش با همکاران شاغل در مدیریتها و حتی الامکان مراکز خدمات می‌تواند در پیش برد اهداف گزینش موثر باشد که این امر در دستور کار هسته گزینش قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید