Iranian Agriculture News Agency

در گردهمایی خانواده بزرگ دامپزشکی فارس مطرح شد؛

نیازمند کار جدی‌تر در حوزه پیشگیری، ساماندهی و مقابله با بیماری‌های واگیر هستیم

گردهمایی خانواده بزرگ دامپزشکی استان فارس با حضور اساتید، دانشجویان، اعضای نظام دامپزشکی، کارکنان اداره کل دامپزشکی استان و فعالان بخش خصوصی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز برگزار شد.

نیازمند کار جدی‌تر در حوزه پیشگیری، ساماندهی و مقابله با بیماری‌های واگیر هستیم

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، سیاری رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز، در گردهمایی بزرگ خانواده دامپزشکی استان فارس اظهار داشت: روز دامپزشکی فرصتی برای شناساندن ظرفیتهای مختلف این رشته استراتژیک به جامعه است.

سیاری  افزود: علی رغم تهدیدها و تحریمها، جامعه دامپزشکی با تلاش و تحقیق توانسته است بهداشت و امنیت غذایی را تامین نماید و در راه خودکفایی گام بردارد.      

محمدرضا صفری، رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور نیز در بخشی از سخنان خود در گردهمایی دامپزشکان استان اظهار داشت: متاسفانه از هم گسیختگی پذیرش دانشجو در این رشته، زمینه ساز بروز مشکلات فراوانی شده است.

یعقوب مهندس مدیر کل دامپزشکی فارس، هم در این مراسم به کیفیت آموزشی برخی دانشگاهها اشاره و خاطرنشان کرد: دانش آموختگان توانمند و آشنا به مسائل مختلف می توانند اشتغال مناسبی داشته و در کشور و سطح بین الملل حضور موثر داشته باشند.       

مهندس تصریح کرد: همانگونه که سالانه بودجه برای رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای و نوسازی بافتهای فرسوده شهری اختصاص می‌یابد، باید برای اصلاح، بهسازی  و یا جابجایی واحدهای نگهداری دام و طیور در مناطق پر تراکم و پر خطر از نقطه نظر شیوع بیماری های دام و طیو ر اقدام لازم از طرف مسئولین ذیربط به عمل آید.

افشاری‌فر قائم مقام رییس دانشگاه شیراز نیز در این مراسم گفت: دامپزشکان در توسعه پایدار و سلامت جامعه نقشی بی بدیل دارند که متاسفانه زیاد به آن توجه نشده است و نقش  دامپزشکی در اقتصاد ملی، بهداشت عمومی و پیشگیری از بیماریها بسیار مهم و ضروریست که می‌بایست این موارد از طریق رسانه‌های مختلف اطلاع رسانی شود.

محمد مهدی قاسمی، رییس سازمان جهادکشاورزی استان فارس، ضمن تبریک هفته دامپزشکی به خانواده بزرگ دامپزشکی،گفت: استان فارس در رتبه چهارم دامی ایران قرار دارد و بخش عظیمی از کشاورزان ما را دامداران پیشرو در این عرصه تشکیل می‌دهند.

 او  افزود: امروز ما نیازمند کار جدی تر در حوزه پیشگیری، ساماندهی و مقابله با بیماری‌های واگیر هستیم که خوشبختانه دست اندرکاران عرصه دامپزشکی  فارس در مقابله با این بیماریها موفق عمل نموده‌اند.

رییس سازمان جهادکشاورزی فارس بیان کرد:  زنجیره تولید دامی به عنوان یکی از بخشهای کشاورزی از دغدغه اصلی سازمان جهاد کشاورزی می باشد و امیدواریم شرایط دامداری  فارس را علیرغم قابل قبول بودن در سطح کشور به جایگاه آرمانی خود برسانیم.

شایان ذکر است دو کارگاه آموزشی قبل از شروع مراسم  برگزار شد و در پایان از برترینهای دامپزشکی  فارس تقدیر شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید