Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دامپزشکی استان اعلام کرد:

سمنان قطب تولید داروهای دامی است

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از این استان به‌عنوان قطب تولید داروهای دامی در کشور نام برد.

سمنان قطب تولید داروهای دامی است

به گزارش خبرنگار ایانا از استان سمنان، محمد سعیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این استان انواع داروهای دامی از قبیل مکمل، محلولی، پودر، تزریقی و غیره تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 40 درصد داروهای دامی کشور در استان سمنان تولید می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از برنامه‌ریزی دامپزشکی استان سمنان برای توسعه واحدهای تولید داروی دامی خبر داد و گفت: در حال حاضر تعدادی از فعالان بخش خصوصی فعال در این بخش متقاضی اجرای طرح‌های توسعه‌ای هستند.

سعیدی همچنین از درآمد ۵.۵ میلیون دلاری صادرات دامپزشکی این استان در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

وی گفت: انگلستان، آلمان، ایتالیا، افغانستان، عراق، ترکمنستان، ترکیه و غیره از مهمترین مقاصد صادراتی این استان به شمار می‌روند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از آلایش غیرخوراکی دام‌ به‌عنوان ارزآورترین محصول صادراتی استان نام برد و افزود: چهار میلیون دلار از درآمدهای ارزی دامپزشکی استان در این 6 ماهه مربوط به آلایش غیرخوراکی دام‌ بوده است.

سعیدی با بیان اینکه آلایش غیرخوراکی دام‌ از طریق یک واحد تولیدی و بسته‌بندی در غرب استان تهیه و صادر می‌شود گفت: این واحد تولیدی و صادراتی تنها واحد فعال در این حوزه در سطح کشور است.

وی از کرک و موی سفید بز به عنوان دومین محصول ارزآور در این بخش نام برد و بیان کرد: کرک و موی سفید بز از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه بالغ بر یک میلیون و 164 هزار دلار ارزآوری برای استان داشته است.

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه داروهای دامی، تخم شترمرغ، جوجه شترمرغ و... از دیگر اقلام صادراتی در حوزه دامی استان است اضافه کرد: این اقلام نیز در مجموع 500 هزار دلار درآمد ارزی برای استان سمنان در 6 ماهه اول سال به همراه داشتند.

سعیدی با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت بالایی در حوزه دام و طیور دارد خاطرنشان کرد: با توسعه بازارهای صادراتی می‌توان درآمدهای ارزی این بخش را تا حد زیادی افزایش داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید