Iranian Agriculture News Agency

در گفت‌وگو با ایانا اعلام شد:

افزایش سطح گلخانه‌های کشور به 10 هزار هکتار

افزایش مساحت گلخانه‌ها ، راهبرد وزارت جهادکشاورزی

افق این وزارتخانه درچند سال آینده افزایش شهرکها به سطح 10 هزار هکتار است.

افزایش سطح گلخانه‌های کشور به 10 هزار هکتار

وزارت جهادکشاورزی ساخت شهرکهای گلخانه‌ای در سطح 2 هزار هکتار در جنوب سیستان وبلوچستان را فراهم می‌کند.

عضو هیات مدیره شرکت شهرکهای کشاورزی وزارت جهادکشاورزی درسفربه سیستان‌وبلوچستان گفت: با توجه به کمبود آب و لزوم بهره‌وری از منابع، توسعه شهرکهای کشاورزی در اولویت وزارت جهادکشاورزی قرار دارد.

کریم مهری درگفت‌وگو با خبرنگار ایانا درزاهدان، با اشاره به فعالیت 120 شهرک کشاورزی شامل مجتمع‌های گلخانه‌ای، شیلاتی و دامپروری در کشور افزود: افق این وزارتخانه درچند سال آینده افزایش شهرکها به سطح 10 هزار هکتار است.

وی با بیان اینکه چابهار یکی از بهترین مناطق برای راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای است، افزود: در صورت همکاری مسئولان استانی در تخصیص و انتقال آب در گستره 9 هکتار از سد زیردان این وزارتخانه مقدمات ساخت شهرکهای گلخانه‌ای را در سطح هزار تا 2 هزار هکتار در منطقه فراهم می‌کند.

عضو هیات مدیره شرکت شهرکهای کشاورزی وزارت جهادکشاورزی بابیان اینکه ساماندهی ساخت واحدهای گلخانه‌ای یکی از مهمترین رویکردهای وزارت جهادکشاورزی است، گفت: سیستان و بلوچستان با برخورداری از اقلیم مناسب شرایط خوبی برای راه‌اندازی شهرکهای گلخانه‌ای دارد.

مهری خاطرنشان کرد: کار مطالعات و استعدادیابی جهت توسعه گلخانه‌ها در سیستان‌وبلوچستان درحال انجام است تا با تدوین برنامه مناسب در این زمینه اقدام شود.

گفتنی است سیستان وبلوچستان دارای 260 هکتارگلخانه دارد که شامل چهار هزار و 814 واحد است و سالانه بالغ بر 48 هزار تن انواع محصولات نظیر خیار،گوجه فرنگی،سبزیجات برگی، فلفل دلمه‌ای، بادمجان، توت فرنگی و گل شاخه بریده از گلخانه‌های سیستان‌وبلوچستان برداشت و روانه بازارهای داخل و خارج از استان می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید