Iranian Agriculture News Agency

معاون بازرگانی مدیریت تعاون روستایی خوزستان:

خرید حمایتی؛ خدمتی بی‌سابقه به نخلداران خوزستان است

خرید حمایتی محصول خرمای خوزستان خدمتی بی‌سابقه به نخلداران خوزستان است.

خرید حمایتی؛ خدمتی بی‌سابقه به نخلداران خوزستان است

به گزارش خبرنگار ایانا در اهواز، معاون بازرگانی مدیریت تعاون روستایی خوزستان گفت: در تمام سالهای خدمت‌رسانی شبکه تعاون روستایی در استان برای نخستین بار است خرید محصول خرما به صورت حمایتی انجام می‌شود و همواره خریدها تضمینی و یا توافقی بوده است.

رضا عبیات با اشاره به قیمت خرید حمایتی که معادل با قیمت خرید توافقی است: افزود این قیمت باعث افزایش رضایتمندی در بین نخلداران استان شده است.

وی هدف ازاجرای طرح  خرید حمایتی را حمایت از نخلداران و حفظ نخلستان‌های استان اعلام کرد و گفت: متاسفانه نخلداران منطقه متحمل آسیبی جدی و تاریخی شدند و وزارت جهادکشاورزی با ورود به عرصه خرید حمایتی محصول خرما رسالت خویش را به بهترین نحو ممکن به منصه ظهور رساند.

عبیات قیمت خرید حمایتی را برای هر کیلوگرم خرمای درجه یک 29 هزار ریال اعلام کرد وادامه داد: هزینه‌های طبعی ازجمله هزینه سبد و هزینه حمل را نیز شبکه تعاون روستایی تقبل کرده است به نحوی که تداعی کننده این است که محصول در خود نخلستان از نخلدار خریداری می‌شود.

عبیات میزان خرید حمایتی انجام شده تا پایان شیفت دوم کاری در روز چهارشنبه 4 مهرماه را بیش از 650تن اعلام کرد و گفت: خرید همچنان در دو شیفت کاری صبح و عصر در مراکز خرید در سطح سه شهرستان آبادان ، خرمشهر و شادگان ادامه دارد.

این مقام مسئول از نخلداران درخواست کرد با توجه به اینکه هزینه سبد و بسته بندی به نخلدارن تقدیم می‌شود نهایت دقت را در بسته بندی به عمل آورده و حداکثر همکاری و هماهنگی را با عوامل خرید حمایتی در مراکز خرید حمایتی را داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید