Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی استان قزوین:

طرح آمایش واحدهای مرغداری در استان قزوین اجرا شد

معاون بهبود تولیدات دامی استان قزوین گفت: طرح آمایش واحدهای مرغداری استان با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اجرا شده است.

طرح آمایش واحدهای مرغداری در استان قزوین اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، علی شاپورزاده درکمیته آمایش واحدهای مرغداری وزارت جهادکشاورزی افزود:  این طرح با هدف ارایه سیاست‌های توسعه‌ای و  تنظیم برنامه نحوه فعالیت واحدهای مرغداری در کشور و گاهش تلفات بروز بیماری  آنفلونزای مرغی  ارائه شده است.

به گفته وی با توجه به بروز بیماری آنفلوانزای مرغی در کشور؛ وزارت جهادکشاورزی اقدام به تشکیل جلسات با حضور دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان محیط زیست اداره کل دامپزشکی و مرکز تحقیقات  برای اجرای این طرح در کشور کرده است .

وی اظهار کرد: استان قزوین  تنها  استانی  است که  اقدام به  اجرای طرح آمایش واحدهای مرغداری  در کشور کرده  است .

شاپورزاده گفت:  این طرح  در کمیته  آمایش واحدهای مرغداری وزارت جهادکشاورزی  ارایه و مقرر شد پس از بررسی نسبت به اجرای آن در سطح کشور تصمیم گیری شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین به وضعیت تولید مرغ و تخم مرغ در استان اشاره و گفت:  در حال حاضر   سالانه  بیش از 60 هزار تن کوشت مرغ  در استان تولید می‌شود که  پیش بینی می‌شود تا پایان برنامه ششم  این میزان  72000 تن  برسد.

وی خاطرنشان کرد: استان قزوین با دارا بودن 70  واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت 8میلیون و 800 هزار  قطعه از  بزرگترین استانهای تولید تخم مرغ در کشور محسوب می‌شود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید