Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های روستایی استان خبر داد:

تداوم خرید حمایتی خرما در خوزستان

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های روستایی خوزستان، از ادامه خرید حمایتی خرما در استان خبرداد.

تداوم خرید حمایتی خرما در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در اهواز، هوشنگ افسردیر، گفت: بر پایه تاکید وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور، مدیریت تعاون روستایی استان مکلف به خرید حمایتی محصول خرما از نخلداران خوزستان شد.

افسردیر، اتحادیه تعاونی‌های روستایی را بازوی اجرایی مدیریت تعاون روستایی استان برشمرد و افزود: پس از وصول دستورالعمل خرید از سازمان مرکزی، مدیریت استان اتحادیه تعاونی‌های روستایی استان را ملزم به انجام این وظیفه قانونی کرد و در همین راستا این اتحادیه در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان اقدام به تجهیز و راه‌اندازی سه مرکز به منظور خرید حمایتی خرما از نخلداران کرد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های روستایی خوزستان میزان خرید انجام گرفته را بیش از 328 تن اعلام و گفت: بیشترین میزان خرید از نخلداران شهرستان آبادان صورت گرفته است تا پایان شیفت دوم دیروز دوشنبه بیش از 282 تن خریداری صورت گرفته و از میزان حدود 140 تن خرمای درجه دو  و حدود 142 تن خرمای درجه سه بوده است.

افسردیر، میزان خرید حمایتی خرما در مرکز خرید شهرستان شادگان را بیش از 45 تن اعلام و افزود: در شادگان حدود 3 تن خرمای درجه یک، 20 تن خرمای درجه دو و بیش از 22 تن خرمای درجه سه از نخلداران خریداری شده است.

وی خرید خرما در مرکز خرید خرمشهر را زیر یک تن و از نوع درجه سه اعلام و گفت: عملیات خرید در مراکز مربوطه در این سه شهرستان ادامه دارد و هر مرکز خرید در دو شیفت کاری صبح و عصر مبادرت به خرید محصول از نخلداران می‌کنند.

گفتنی است؛ قیمت 29 هزار ریال به عنوان قیمت خرید حمایتی برای هر کیلوگرم محصول خرمای درجه یک وبا احتساب 3 هزار ریال هزینه سبد و حمل تعیین شده است و خرمای خریداری شده تماما از رقم استعمران است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید