Iranian Agriculture News Agency

در استان تهران برگزار می‌شود

دومین جشنواره بزرگ طبخ غذاهای دریایی

مدیر شیلات و آبزیان استان تهران گفت: دومین جشنواره بزرگ طبخ غذاهای دریایی 14 مهرماه هم‌زمان با اختتامیه سومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

دومین جشنواره بزرگ طبخ غذاهای دریایی

نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در تهران، با اشاره به برگزاری جشنواره طبخ آبزیان در استان اظهار کرد: دومین جشنواره بزرگ طبخ غذاهای دریایی با هدف فرهنگ‌سازی برای ارتقاء مصرف آبزیان به‌عنوان یک غذای سالم روز شنبه 14 مهرماه و هم‌زمان با اختتامیه سومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری و صنایع وابسته به همت مدیریت شیلات و آبزیان استان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

مدیر شیلات و آبزیان استان تهران درخصوص این جشنواره توضیح داد و گفت: این جشنواره با حضور جمعی از مقامات بلند پایه استان، معاون محترم وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، مدیران سازمان جهادکشاورزی استان تهران و سازمان شیلات برگزار خواهد شد.

نظری ادامه داد: شرکت در این جشنواره برای عموم آزاد است و علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه دائمی نمایشگاه به آدرس خیابان شریعتی، خیابان قبا، کوچه خوشک، پلاک 14، واحد 3 مراجعه و یا با شماره تماس 9- 22893008 تماس حاصل نمایند.

به گفته مدیر شیلات و آبزیان استان تهران، در بخش مسابقه این جشنواره، غذاهای آماده شده توسط داوران مطرح و سرشناس بین المللی ارزیابی شده و غذاهای شرکت داده شده در مسابقه از نظر طعم و مزه، ارزش غذایی، خلاقیت و نوآوری مورد ارزیابی قرار می گیرد . در پایان به برگزیدکان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

وی درپایان با اشاره به فواید مصرف آبزیان و با بیان اینکه ماهی و انواع آبزیان یکی از مواد غذایی سالم و با ارزش، خصوصا برای کودکان به شمار می‌رود که باید مصرف آن در بین خانواده‌ها افزایش یابد، گفت: پیشگیری از بیماری‌های فشار خون, کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی, رشد و سلامت سیستم عصبی جنین, پیشگیری از بیماری آلزایمر و غیره بخشی از مزایای استفاده از آبزیان است و توصیه شده برای بهره مندی از این فواید، حداقل دو بار در هفته مصرف آبزیان در سبد غذایی خانوار قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید