Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دامپزشکی سیستان وبلوچستان:

معدوم‌سازی 17 هزار کیلوگرم گوشت‌قرمز غیرقابل مصرف

مدیر کل دامپزشکی سیستان وبلوچستان گفت: از ابتدای امسال، تاکنون 17هزارو118 کیلوگرم گوشت قرمز غیر قابل مصرف در استان معدوم شده است.

معدوم‌سازی 17 هزار کیلوگرم گوشت‌قرمز غیرقابل مصرف

مهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا درزاهدان افزود: این میزان فرآورده خام دامی در جریان نظارت و بازدید کارشناسان و بازرسان و با نمونه‌گیری و آزمایش، غیر قابل مصرف تشخیص و با حکم قضایی نسبت به معدوم سازی آن اقدام شده است.

وی اظهار داشت: همچنین طی روزهای تاسوعا وعاشورای حسینی 71 لاشه خام دامی غیرقابل مصرف و معدوم شده است.

 مدیرکل دامپزشکی استان خاطرنشان ساخت:کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در همه مراحل تولید و استحصال، حمل و نقل و عرضه در دستور کار دامپزشکی قرار دارد.

حسینی با اشاره به اهمیت حوزه دامپزشکی در سلامت جامعه،خاطر نشان کرد: بخش مهمی از ارتقای سلامت و بهداشت جامعه با تامین فرآورده‌های دامی و لبنی سالم تحقق می‌یابد.

وی تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون با نظارت دامپزشکی 20 هزارراس دام سبک وسنگین جهت مصرف بازرسی صورت گرفته است.

وی افزود: بر اساس برنامه‌های تدوین شده نظارت بهداشتی بر اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی و پروتئینی از ابتدای سال تاکنون 9 هزار و 274مورد بازدید و بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده خام دامی و سردخانه‌ها در سطح استان انجام شده است.

گفتنی است، سیستان وبلوچستان دارای 11 کشتارگاه دام است که 8 کشتارگاه در شهرستان‌های زاهدان،هامون،میرجاوه ،خاش ایرانشهر،سراوان ،کنارک وزهک فعال است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید