Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان:

نهاده‌های کشاورزی تأمین شده است

رئیس سازمان جهادکشاورزی، از تامین نهاده‌های کشاورزی موردنیاز کشاورزان از جمله بذر و کود خبر داد.

نهاده‌های کشاورزی تأمین شده است

منصور رضوانی جلال در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در همدان، گفت: با توجه به آغاز سال زراعی جدید و نیاز کشاورزان استان همدان بذر و کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزان تامین شده است.

رضوانی افزود: در این مورد برای محصولات استراتژیک بخصوص کلزا تمامی نهاده‌های مورد نیاز در دسترس کشاورزان قرار دارد.

به گفته رضوی، بارندگی‌ها در سال زراعی گذشته برای غلات مطلوب بود، اما به محصول سیر خساراتی وارد آورد با این حال تولید سیر در استان همدان به 60 هزار تن رسید این افزایش تولید در کنار افزایش تولید سیر در کشورهای همسایه عرضه را افزایش داد، در حالیکه تقاضا افزایش نیافته بود.

رضوی اظهار کرد: راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی محصول سیر در استان ضروری است، بنابراین از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند دعوت می‌شود از فرصت ایجاد شده توسط دولت و ارایه تسهیلات استفاده کرده و این صنایع را در سطح استان ایجاد کنند.

رضوانی جلال ادامه داد: میزان تولید گندم در سال زراعی گذشته در استان همدان بی‌سابقه بود بطوری در این استان بیش از 800 هزار تن گندم تولید شد و 630 هزار تن از گندم مازاد کشاورزان توسط دولت با نرخ تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

او گفت: نیمی از بهای گندم به حساب کشاورزان واریز شده و مابقی نیز طی روزهای آتی پرداخت خواهد شد این شیوه پرداخت از سالهای گذشته بهتر بود زیرا کشاورزان توانایی خرید نهاده‌ها را برای کشت بعدی را بدست آورند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید