Iranian Agriculture News Agency

فرماندار شهرستان تویسرکان:

بسته بندی گردو نیازمند سرمایه‌گذاری است

فرماندار شهرستان تویسرکان گفت: بسته‌بندی گردو تویسرکان نیازمند ورود سرمایه‌گذار است.

بسته بندی گردو نیازمند سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرنگار ایانا از همدان، حبیب مومیوند در نشست خبری برند گردو را متعلق به شهرستان تویسرکان دانست و گفت: در سراسر ایران گردو تویسرکان شناخته شده است و در سایر منطق نیز سعی می‌شود گردو تولیدی با این برند فروخته شود اما در زمینه بسته بندی اقدامی صورت نگرفته که این امر نیازمند سرمایه‌گذاری ویژه است.

وی با بیان اینکه سطح اراضی باغی شهرستان تویسرکان پنج هزار و 500 هکتار است گفت:  پنج هزار و 200 باغدار گردو در سطح این شهرستان فعالیت می‌کنند.

فرماندار شهرستان تویسرکان افزود: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته سرما زدگی شدید باغات گردو بخصوص در سال 1394 در شهرستان تویسرکان برای کاهش خسارات باغات بدنبال طرحی جامع بودیم که در نهایت با مشارکت اتحادیه تعاونی تولید روستایی همدان زنجیره تولید نهال گردو گواهی شده در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.

مومیوند ادامه داد: جشنواره گردو همزمان با جشنواره مبل و منبت در نیمه دوم مهرماه برگزار می‌شود و برای برگزاری این جشنواره که محلی برای معرفی برند گردو تویسرکان است برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: اقدامات خوبی در راستای تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی به منظور مدیریت مصرف آب در این شهرستان صورت گرفته که از مهمترین آنها می‌توان به توسعه کشت گلخانه‌ها در این شهرستان اشاره کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید