Iranian Agriculture News Agency

وجود 19 واحد صنعتی روغن‌کشی زیتون در طارم

مدیر امورباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، از پیش بینی تولید بالغ بر 25 هزارتن زیتون در شهرستان طارم خبر داد.

وجود 19 واحد صنعتی روغن‌کشی زیتون در طارم

بهنام اوجاقلو در گفت‌وگو با حبرنگار ایانا عنوان کرد: ظرفیت تولید 45 هزار تن زیتون در شهرستان طارم وجود دارد که با افزایش توان عمومی درختان از طریق تغذیه درست و آبیاری و هرس مناسب این میزان تولید محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه از نظر سطح و میزان تولید زیتون، شهرستان طارم استان زنجان رتبه نخست را در سطح کشور داراست، خاطرنشان کرد: رقم زرد 90 درصد باغات زیتون طارم را تشکیل می‌دهد.

اوجاقلو با اشاره به اینکه امسال برداشت زیتون کنسروی از نیمه دوم شهریور ماه در شهرستان طارم آغاز شده و تا اواخر مهر ماه ادامه خواهد داشت، بیان داشت: برداشت ارقام روغنی نیز از اواخر مهر آغاز و تا اواخر آبان ادامه می‌یابد.

مدیر امور باغبانی سازمان سطح باغات زیتون شهرستان طارم در استان زنجان را 20 هزار و 6 هکتار اعلام و گفت: در حال حاضر 14 هزار و 806 هکتار از این سطح بارو بوده و 5 هزار و 200 هکتار مابقی هنوز به مرحله باردهی نرسیده است.

او با اشاره به وجود 19 واحد فعال مجوزدار و دارای پروانه روغن‌کشی زیتون در شهرستان طارم افزود: همه ساله 30 درصد زیتون تولیدی شهرستان طارم برای استحصال روغن به کارگاه‌های روغن‌کشی ارسال می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید