Iranian Agriculture News Agency

بررسی وضعیت کشاورزی استان زنجان/بخش دوازدهم

پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده به زودی

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی جهادکشاورزی استان زنجان، از خسارت هزار و صد میلیارد تومانی استان در سال زراعی جاری خبر داد.

پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده به زودی

صالح رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در زنجان افزود: از ابتدای سال زراعی جاری با کم آبی مواجه بودیم اما سرمازدگی بهار امسال خسارات زیادی به بخش کشاورزی وارد کرد.

رستمی ادامه داد: استان زنجان درسال زراعی 96-97، هزار و صد میلیارد تومان خسارت دید که 93 و نیم درصد آن ناشی از سرمازدگی، 6 درصد ناشی از سیل و تگرگ و نیم درصد نیز در اثر صاعقه و بیماری‌های دام و طیور بود.

به گفته رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی جهادکشاورزی استان زنجان، عمده سرمازدگی دربخش باغبانی اتفاق افتاده که خسارات زیادی را هم وارد کرده است؛ به طوری که برخی محصولات مثل گردو خسارت صددرصدی دیده است.

وی تصریح کرد: باتوجه به خسارت دیدگی بخش کشاورزی درمقایسه با سال گذشته، 13 تیرماه امسال درجلسه هیئت وزیران امهال تسهیلات و سود و جریمه دربخش کشاورزی به تصویب رسید.

به گفته رستمی، درهمه شهرستان‌ها کارگروه‌هایی برای خسارات و استمهال تسهیلات و برآورد بارمالی تشکیل شده که با ابلاغ این طرح به بانک‌ها کار آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید