Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

مشکلی برای ذخیره‌سازی گندم نداریم

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: با اقدامات انجام شده هیچگونه مشکلی در ذخیره‌سازی گندم در استان وجود ندارد.

مشکلی برای ذخیره‌سازی گندم نداریم

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، فاطمه خمسه افزود: ذخیره‌سازی سیلوی گندم یکی از اقدامات مهم جهادکشاورزی در امر پدافند غیرعامل است که در چند سال گذشته با برنامه‌ریزی مناسب  سیلوهای  ذخیره‌سازی غلات در استان  به میزان کافی ایجاد شده است.

به گفته خمسه اکنون در استان قزوین ظرفیت ذخیره‌سازی 380 هزار تن غلات وجود دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با اشاره به لزوم توجه به زیرساخت لازم  در بخش کشاورزی برای شرایط حساس  اظهار کرد: تمام کارگروه های اصلی و فرعی پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی باید بصورت فعال به زیر ساخت‌های پیشگیری از عوامل خسارت‌زا توجه کنند.

خمسه تصریح کرد: تعادل در تنظیم بازار محصولات کشاورزی در سال گذشته و جاری و تامین امنیت غذایی یکی از نمودهای پدافند غیرعامل است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: زرمایش نحوه ذخیره‌سازی غلات و مواد پروتئینی باید در استان برگزار شود تا آمادگی بخش کشاورزی و بهره‌برداران در این زمینه مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد : دراین رزمایش آمادگی دستگاههای زیرمجموعه بخش کشاورزی برای مواجه با مشکلات  و تهدیدهای دشمنان ارزیابی و راههای مقابله با آن  آموزش داده شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به اینکه استان قزوین جزو استانهای مطرح  کشور در زمینه تامین مرغ و تخم مرغ کشور است بایستی تدابیر لازم بروز مشکل برای واحدهای تولیدی  اندیشه  شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در سال گذشته آنفلوآنزای مرغی خسارت فراوانی به واحدهای تولیدی ایجاد کرد و برای پیشگیری از اینگونه خسارت‌ها باید اقدامات لازم صورت گیرد.

خمسه اضافه کرد: با رایزنی انجام شده با اداره کل دامپزشکی برای جلوگیری از بروز بیماری بیشترین  دز واکسن را برای ایمن سازی واحدهای مرغ  در استان تهیه شده است.

وی تاکید کرد:  تمام تلاش سازمان جهادکشاورزی این است که نقاط حساس و مهم را شناسایی و برای پدافند غیر عامل در موانع ضروری بکار گیرد.

وی خاطرنشان کرد : باید حساسیت موضوع پدافند غیر عامل را برای کارشناسان و بهره‌برداران فراهم کرد تا در مواقع ضروری بتوان  براوضاع کنترل  کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید