Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

توسعه کشت چغندر پاییزه، استراتژی‌ وزرات جهادکشاورزی است

ستاد چغندر قند پاییزه استان فارس با حضور مشاور وزیر و مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی، معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری فارس و رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل جلسه داد.

توسعه کشت چغندر پاییزه، استراتژی‌ وزرات جهادکشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، در این جلسه رحمانی معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری فارس گفت: مطالبات چغندرکاران در اسرع وقت پرداخت شود.

رحمانی افزود: کمیته فنی با حضور نمایندگان کارخانجات، بخش خصوصی و کارشناسان مرکز تحقیقات و جهاد کشاورزی تشکیل شود،  توجیه کشاورزان، تشریح سیاست‌های حمایتی، مسائل فنی، تاریخ کشت، عادلانه بودن قراردادها، تامین نهاده‌ها از مباحث اصلی مطرح شده در کمیته فنی باشد و  مدیران شهرستان‌ها در جریان نتایج جلسات این کمیته قرار گیرند.

در ادامه محمد مهدی قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس، با اشاره به این‌که چغندر قند پاییزه یکی از  استراتژی های اساسی وزرات جهاد کشاورزی است، افزود: خوشبختانه در استان فارس، جهرم، فسا، قیر و داراب و مناطق گرم‌تر مستعد کشت چغندر قند پاییزه است.

قاسمی تصریح کرد: در الگوی کشت با جایگزینی فصل کشت چغندر قند از بهار به پاییز به دنبال کاهش مصرف آب و خودکفایی در تولید شکر هستیم، بنابراین توسعه کشت چغندر قند پاییزه در دو سه سال گذشته مدنظر قرار گرفت و در سال گذشته بیش از 1300 هکتار کشت شد، اگرچه مشکلاتی داشت اما جهاد کشاورزی در کنار کشاورزان و انجمن صنفی کشاورزان قرار گرفت.

این مقام مسئول گفت: جلسه امروز با موضوع پرداخت مطالبات چغندرکاران و برنامه‌ریزی کشت آتی تشکیل شده که اجرایی شدن هر دو موضوع با همکاری کارخانجات چغندر قند صورت می‌گیرد.

قاسمی در این جلسه ضمن اشاره به عدم پرداخت مطالبات چغندرکاران، علی رغم مصوبات جلسات قبل مبنی بر تسریع در روندپرداخت، به کارخانجات قند تاکید کرد: هر چه سریعتر مطالبات چغندرکاران را پرداخت کنند، چرا که لازمه تعامل بین کشاورزان و کارخانجات اعتماد سازی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطر نشان کرد : با توجه به فرا رسیدن زمان کاشت، کارخانجات جهت کشت با دغدغه کمتر، در اراضی بهتر و با برداشت مطلوب‌تر در اسرع وقت اقدام کنید و به همکاران خود گفت: کمیته فنی چغندر پاییزه به فوریت تشکیل شده، قراردادها بازنگری شده، کلاس‌های ترویجی-آموزشی بیش از پیش برگزار شود و کلیه اقدامات لازم جهت سرعت بخشیدن به کشت تا 15 مهرماه صورت گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید