Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهادکشاورزی:

تأمین روغن و تناوب در پایداری گندم؛ هدف اصلی تولید کلزاست

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهادکشاورزی، از تولید 340 هزار تن کلزا در کشور خبر داد و گفت: این میزان با رشد 7 برابری به دست آمده است.

تأمین روغن و تناوب در پایداری گندم؛ هدف اصلی تولید کلزاست

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، علیرضا مهاجر گفت: هدف اصلی از تولید کلزا، تناوب پایداری گندم، تامین روغن و کنجاله مورد نیاز  است

به گفته مهاجر،  تولید کلزا، از خروج 4 میلیارد دلار ارز از کشور  جلوگیری می‌کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران درباره تولیدکلزا گفت: باتوجه به نیاز کم کلزا به آب و صرفه اقتصادی بالای این محصول، انتظار می‌رود که در راستای اجرای الگوی کشت توجه ویژه‌ای به تولید آن شود.

کریم ذوالفقاری، با اشاره به اینکه سن گندم از 7 درصد امسال به کمتر از یک دهم درصد رسیده است، افزود: توسعه کشت کلزا بسیار ساده‌تر از حذف سن در مزارع است.

ذوالفقاری با اشاره به واردات 92درصدی دانه‌های روغنی به کشور گفت: مدیران شهرستان‌ها باید تلاش ویژه‌ای برای توسعه کشت کلزا داشته باشند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان تهران با بیان اینکه  بی‌توجهی به موضوع الگوی کشت یکی از نقاط ضعف ما به شمار می‌رود، گفت: کلزا محصول کم آب بری است که صرفه اقتصادی بالایی دارد؛ بنابراین در راستای اجرای الگوی کشت باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم.

وی تصریح کرد: همزمان با آغاز سال زراعی جدید، مدیران شهرستان‌ها باید کشاورزان را  به کشت کلزا ترغیب کنند و همواره از ظرفیت‌های نظام صنفی کشاورزی و خانه کشاورز استفاده کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید