Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور سرمایه‌گذاری جهادکشاورزی استان اعلام کرد:

ایجاد بستر سرمایه‌گذاری 500 میلیاردی در کشاورزی همدان

مدیر امور سرمایه‌گذاری جهادکشاورزی استان همدان گفت: بالغ بر 500 میلیارد تومان تقاضای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در استان وجود دارد.

ایجاد بستر سرمایه‌گذاری 500 میلیاردی در کشاورزی همدان

علی‌اصغر نقی‌ئی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا افزود: برای این میزان اعتبار طرح‌های مختلفی توسط متقاضیان ارایه شده که بخشی از این طرح‌ها به بانک معرفی شده و طرح‌های دیگر نیز ضمن تکمیل پرونده در حال معرفی به بانک هستند.

وی گفت: بخش کشاورزی برای بهره‌برداری از اعتبارات اشتغالزایی ارایه شده توسط دولت برنامه‌های مهمی دارد از جمله برنامه‌های این سازمان حفظ تولید و اشتغال در بخش کشاورزی است، در حال حاضر در سطح استان همدان بیش از  4 میلیون و 700 هزار تن محصول کشاورزی تولید می‌شود و بیش از 115 هزار بهره‌بردار در این بخش فعال هستند بنابراین حفظ تولید و اشتغال در این بخش اولویت نخست بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: برنامه دیگر این سازمان توسعه تولید است زیرا بخش کشاورزی استان  ظرفیت‌های بالقوه قابل توجهی برای توسعه دارد که با ارایه طرح‌های اقتصادی توجیه دار می توان این ظرفیت‌ها را بالفعل کرد، از مصادیق این برنامه می‌توان به گسترش کشت‌های گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان اشاره کرد.

نقی‌ئی خاطر نشان کرد: سومین برنامه این سازمان در جذب اعتبارات اشتغالزایی توزیع عادلانه یارانه‌هایی است که از سوی دولت به بهره‌برداران اختصاص می‌یابد. این یارانه‌ها باید با قیمت مناسب در راستای افزایش کیفیت محصولات کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گیرد. 

وی افزود: همچنین سرمایه‌گذاری در مدیریت مصرف بهینه آب در این سازمان مورد تاکید است و در این زمینه نیز برنامه‌های متنوعی از جمله اختصاص یارانه برای اجرای سیستم‌های آبیاری نوین در دست اقدام است.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: استان همدان و بخش کشاورزی این استان از نظر جذب اعتبارات اشتغالزایی طرح توسعه روستایی عملکرد موفقی داشته است و با توجه به اینکه این اعتبارات بصورت شناور و رقابتی بین استانها توزیع می‌شود عملکرد مطلوب می‌تواند زمینه را برای جذب بیشتر اعتبارات فراهم آورد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید