Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه 24 هزار تن ماهی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: استان چهارمحال و بختیاری با وجود 530 مزرعه پرورش ماهی سالانه 24 هزار تن ماهی تولید می‌کند.

تولید سالانه 24 هزار تن ماهی در چهارمحال و بختیاری

حسینعلی سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری یکی از قطب‌های آبزی پروی و پرورش ماهیان سرآبی در کشور است که با دارا بودن 530 مزرعه پرورش ماهی هر سال 24 هزار تن ماهی تولید می‌کنند.

وی افزود: نخستین درمانگاه اختصاصی آبزیان در این استان در حال فعالیت است و به افرادی که در زمینه پرورش آبزیان فعالیت دارند مشاوره درمانی ارائه می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت و پتانسیل درمانگاه اختصاصی آبزیان می‌توان در شناسایی بیماری‌های آبزیان و اقدامات پیشگیرانه کنترلی و درمانی موثر عمل کرد.

سلطانی یادآور شد: مسئولان فنی و بهداشتی دامپزشکی استان نظارت مطلوب بر مزارع پرورش ماهی دارند که با وجود این درمانگاه نقش بسزایی نسبت به رفع مشکلات آبزی‌پروری استان چهارمحال و بختیاری دارد.

وی با توجه به اینکه این استان با کیفیت‌ترین ماهی‌های کشور را تولید می‌کند گفت: این درمانگاه با همکاری آزمایش تخصصی آبزیان که مجهز به امکانات پیشرفته است شروع به فعالیت کرده و برای این آزمایشگاه حدود 200 میلیون هزینه شده که 30 میلیون از آن از سوی اعتبارات دولتی بوده است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: امور درمانی مربوط به آبزیان در استان پیش از این در درمانگاه‌های عمومی دامپزشکی انجام می‌شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید