Iranian Agriculture News Agency

خبر خوب حجتی در شرایط بد خشکسالی کشور:

تجهیز ۲ میلیون هکتار اراضی به سیستم‌های نوین آبیاری

حجتی در دامغان: سیاستهای تشویقی ۸۵ درصدی هزینه ها ادامه دارد

محمود حجتی: 150 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور تا پایان امسال به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز می‌شوند.وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دولت برای توسعه این سیستم‌ها سیاست‌های تشویقی را اجرا می‌کند گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی وزارت جهاد کشاورزی حداقل 85 درصد از هزینه تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری به متقاضیان بهره‌بردار پرداخت می‌کند.

تجهیز ۲ میلیون هکتار اراضی به سیستم‌های نوین آبیاری

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به رویکردهای وزاتخانه برای توسعه آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی گفت: تا پایان امسال 130 تا 150 هزار هکتار از اراضی کشور به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز می‌شوند.
به گزارش خبرنگار ایانا از دامغان، محمود حجتی در حاشیه بازدید از باغ پسته این شهرستان اظهار داشت: با تلاش دولت‌های یازدهم و دوازدهم میزان اراضی کشاورزی مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری به 2 میلیون هکتار رسیده است.
وی با بیان اینکه توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی از افتخارات کشور در بخش کشاورزی است افزود :پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال میزان اراضی کشاورزی کشور که به سیستم‌های آبیاری تحت فشار مجهز می‌شوند افزایش یابد.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دولت برای توسعه این سیستم‌ها سیاست‌های تشویقی را اجرا می‌کند گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی وزارت جهاد کشاورزی حداقل 85 درصد از هزینه تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری به متقاضیان بهره‌بردار پرداخت می‌کند.
حجتی اضافه کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی موجود در کشور و تأثیر آن بر تأمین اعتبار لازم برای اجرای پروژه‌های سیستم آبیاری تحت فشار ممکن است این رقم تشویقی دولت در سال‌های آینده کاهش یابد.
وی خاطرنشان کرد: البته دولت تمام تلاش خود را برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی کشور و مبالغ تخصیصی برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری انجام می‌دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید