Iranian Agriculture News Agency

استاندار تهران:

رفع مشکلات اقتصادی جامعه در اولویت کارهاست

استاندار تهران گفت: رفع مشکلات اقتصادی جامعه در اولویت کارهاست و بانک‌ها باید برای تأمین نیازهای حوزه اقتصادی همکاری و وحدت رویه داشته باشند.

رفع مشکلات اقتصادی جامعه در اولویت کارهاست

به گزارش خبرنگار ایانا درتهران، استاندار تهران به اتفاق میرزایی نیکو، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار دماوند، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و سایر مسئولان با سفر به شهرستان دماوند از واحدهای کشاورزی و صنعتی این شهرستان بازدید کرد.

محمد حسین مقیمی استاندار تهران در ابتدای سفر خود از کارخانه شیر هموطن بازدید کرد.

به گفته مدیرعامل این شرکت،گاوداری صنعتی مجموعه براساس پروانه ۱۰۰ تن روزانه ظرفیت تولید شیر دارد اما به دلیل مشکلات موجود با ۳۰ تن تولید روزانه فعالیت می کند.

کارخانه شیر هموطن با داشتن یک دامداری ۲ هزار راسی به صورت زنجیره تولید شیر فعال است که به دلیل توسعه شهر و تداخل بافت شهری با دامداری و اخطار محیط زیست در این باره ناچار به جابجایی این واحد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از واگذاری زمین ۳۸ هکتاری در روستای عباس آباد دماوند از اراضی ملی برای جابجایی این دامداری خبر داد و افزود: این کارخانه با مشکل نقدینگی روبروست که با نظر موافق استاندار تهران در کارگروه رفع موانع تولید مطرح خواهد شد.

به گفته حنیفی مالک مجموعه، با راه اندازی این دامداری، علاوه بر افزایش تعداد دام موجود به ۶ هزار راس، کارخانه به تمام ظرفیت خود یعنی تولید ۱۰۰ تنی شیر در هر روز دست خواهد یافت.

* بازدید استاندار تهران از سردخانه غیرفعال روستای چناران دماوند

مقیمی در دومین بحش سفر به شهرستان دماوند، از سردخانه غیرفعال روستای چناران دماوند بازدید کرد.

این سردخانه در ۵ فاز نگهداری، بسته بندی میوه، عرضه مستقیم، کنستانتره و آبمیوه و پایانه صادراتی طراحی شده که دو فاز نخست آن در حال اجراست.

مشکل نقدینگی و نیاز به دریافت تسهیلات، جابجایی پروانه صادره از سازمان صنعت معدن و تجارت به جهاد کشاورزی درخواست بهره بردار این واحد صنعتی از استاندار تهران بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه این واحد تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته افزود: این کارخانه بستر تولید را دارد.

استاندار تهران نیز برای تامین برق موردنیاز و تسهیلات نظر موافق خود را اعلام کرد.

* رفع موانع تولید و بررسی مشکلات صنایع و سرمایه‌گذاران شهرستان دماوند با حضور استاندارتهران

استاندار تهران در پایان سفر خود با شرکت در نشست رفع موانع تولید و بررسی مشکلات صنایع و سرمایه‌گذاران شهرستان دماوند که با حضور مدیران کل در سالن اجتماعات فرمانداری دماوند برگزار شد، اظهار کرد : رفع مشکلات اقتصادی جامعه در اولویت کارهاست و بانک‌ها باید برای تأمین نیازهای حوزه اقتصادی همکاری و وحدت رویه داشته باشند.

محمدحسین مقیمی ادامه داد: در سال گذشته نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی استان تهران با کمیته برنامه‌ریزی دماوند برگزار و چهارچوبی برای کار چهار ساله استان تهران در دماوند تدوین شد.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌های ما در استان تهران، بررسی از نزدیک مشکلات فعالان بخش اقتصادی است، تصریح کرد: تاکنون به ۱۲ شهرستان استان تهران سفر کرده‌ایم و نشست‌هایی با فعالان بخش اقتصادی داشته‌ایم.

استاندار تهران تصریح کرد: برنامه سوم ما در استان تهران برگزاری هفته فرهنگی در هر شهرستان است، برای هر شهرستان استان تهران یک هفته فرهنگی پیش‌‌بینی کرد‌ه‌ایم که همه دستگاه‌ها در این هفته جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی فعال شوند تا شهرها در جنب و جوش این فعالیت‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه چهارم در استان تهران بعد از هفته فرهنگی، برگزاری هفته اجتماعی است، خاطرنشان کرد: امروز جامعه با مشکلاتی از جمله آسیب‌های اخلاقی، بیکاری، طلاق، مواد مخدر و … مواجه است که باید وقت بگذاریم و به این مسائل توجه شود و همه دستگاه‌ها و مردم موظف هستند که در جهت پویایی جامعه حرکت کنند.

مقیمی گفت: لازمه عبور از مشکلات فعالیت بیشتر، تفکر، تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و اجراست که در تمام این مراحل مردم نقش اساسی به صورت مستقیم و غیرمستقیم دارند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه رفع مشکلات اقتصادی جامعه نخستین مسأله ماست، گفت: در شورای اداری برای رفع مشکلات مردم عهد بسته‌ایم و امروز وظیفه ماست که مشکلات واحدهای صنعتی را رفع کنیم.

مقیمی ادامه داد: از بانک‌ها توقع زیادی داریم چراکه در شهرستان‌ها با هر کسی صحبت کردیم، همه مسائل مالی را جزو مشکلات اولیه عنوان می‌کردند و در این جهت، بانک‌ها باید همکاری و وحدت رویه داشته باشند تا بتوانیم پاسخ‌گوی نیازهای حوزه اقتصادی در استان تهران باشیم.

گفتنی است برخی از صنعتگران و کشاورزان شهرستان دماوند با حضور در این جلسه به بیان مشکلات و موانع موجود از جمله  نقدینگی، سرمایه در گردش و نبود مواد اولیه پرداختند که با حضور مدیران استان تهران و با نظر استاندار برای رفع آنها تصمیمات و راهکارهایی ارائه شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید