Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد

اعطای تسهیلات به 107 طرح اشتغال روستایی سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تا کنون به متقاضیان 107 طرح اشتغال روستایی تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده است.

اعطای تسهیلات به 107 طرح اشتغال روستایی سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا از سمنان، سید حسن میرعماد عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:این تعداد طرح در مجموع بیش از 430 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی دریافت کردند.

وی با اشاره به اقدامات مثبت دولت در حوزه اشتغال روستایی تصریح کرد: طرح تسهیلات اشتغال پایدار روستایی بستر خوبی برای ایجاد اشتغال و ماندگاری جوامع محلی در روستاها فراهم کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان میزان پرداختی تسهیلات این طرح در استان سمنان را 429 میلیارد و 716 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این میزان تسهیلات تاکنون به متقاضیان هم‌استانی پرداخت شده و طرح‌های دیگری نیز در قالب همین طرح در حال بررسی است.

میرعماد با اشاره به تنوع طرح‌های کشاورزی راه‌اندازی شده در استان افزود: راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی، ایجاد طرح‌های کشت گلخانه‌ای، گیاهان دارویی، واحدهای پرورش دام‌های سبک و سنگین، شیلات و آبزیان و غیره از مهمترین طرح‌های ایجاد شده از طریق اعطای این تسهیلات در شهرستان‌های هشت‌گانه این استان است.

وی با اشاره به مزایای این طرح‌ها، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات روستائیان، فقدان فرصت‌های شغلی مناسب بوده که با اجرای طرح تسهیلات اشتغال پایدار روستایی این معضل تا حدودی مرتفع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از کاهش مهاجرت روستائیان به عنوان یکی دیگر از مزایای این طرح ملی نام برد و گفت: تسهیلات این طرح از طریق چهار بانک عامل کشاورزی، ،پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان اعطای می‌شود.

میرعماد با بیان اینکه بانک کشاورزی با 70 طرح بیشترین تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کرده گفت: بانک‌ توسعه تعاون به 17 طرح، پست بانک به‌ 14 متقاضی و صندوق کارآفرینی امید نیز به 6 طرح تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه نزدیک به 84 درصد پرداختی طرح‌های تسهیلات این سمنان مربوط به بخش کشاورزی است اضافه کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به حوزه‌های مختلف کشاورزی شده و حمایت تسهیلاتی مناسبی از بهره‌برداران صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به فرصت ایجاد شده در این طرح ملی از روستائیان و صاحبان ایده در استان خواست برای بهره‌مندی از تسهیلات این طرح اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید