Iranian Agriculture News Agency

معاون حوزه نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی:

پیوست فرهنگی بخش کشاورزی تدوین می‌شود

معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تدوین پیوست فرهنگی برای زیربخش‌های کشاورزی به این بخش کمک می کند گفت: پیوست فرهنگی بخش کشاورزی کشور تدوین می‌شود.

پیوست فرهنگی بخش کشاورزی تدوین می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا از استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله شاهمرادیان در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مدیران زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی در استان سمنان اظهار کرد: فرهنگ‌سازی درباره استراتژی‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی مناسب در بخش های مختلف کشاورزی و دامداری گفت: فرهنگ‌سازی در این بخش علاوه بر جلوگیری از اتلاف منابع زمینه توسعه روزافزون این بخش را فراهم می‌کند.

معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه امروز برای توسعه بخش کشاورزی و دامداری باید فرهنگ‌سازی در جامعه بهره‌برداران این بخش‌ها در اولویت برنامه‌ها باشد عنوان کرد: امروز فرهنگ‌سازی مناسب در بخش‌های مختلف می‌تواند در توسعه کشاورزی بسیار راهگشا بوده و همراهی مخاطبان وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای سیاست‌های کلان این وزارتخانه تنها با فرهنگ‌سازی درست قابل انجام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاهمرادیان با اشاره به مشکلات ناشی از کم‌آبی در حوزه کشاورزی تصریح کرد: به طور مثال فرهنگ‌سازی مناسب در حوزه مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی می‌تواند وزارت جهاد کشاورزی را در بهره‌وری مصرف آن کمک کرده و سبب افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی درست و مناسب در هر حوزه‌ای نیازمند تدوین پیوست فرهنگی متناسب با فعالیت‌های آن حوزه کاری است خاطرنشان کرد: از این رو تدوین پیوست فرهنگی در بخش کشاورزی و دامداری کشور از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی هدف‌گذاری شده است.

معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها در راستای تدوین این سند مهم فرهنگی، از اتمام تدوین این سند در آینده نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا با تدوین و اجرای پیوست فرهنگی بخش کشاورزی کشور، زمینه برای اجرای سیاست‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی با همکاری بهره‌برداران این بخش فراهم شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاهمرادیان خاطرنشان کرد: می‌توان با مرتبط کردن فرهنگ با به زیر بخش‌های کشاورزی به توسعه این بخش کمک کرد و به یاری مهندسان کشاورزی شتافت.

وی با بیان اینکه فرهنگ کار و تلاش مساوی با بهداشت روان در جامعه است تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش و نشان دادن ارزش کار در جامعه سبب می‌شود جامعه از آسیب و مسائل حاشیه‌ای به دور باشد و جو سالمی بر جامعه حاکم شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید