Iranian Agriculture News Agency

مدیر آب و خاک و امور مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل :

حدود 15 هزار هکتار اراضی اردبیل به آبیاری نوین مجهزند

کریم فکور، مدیر آب و خاک و امور مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بیش از 11 هزار هکتار از اراضی استان بزودی به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز می شود.

حدود 15  هزار هکتار اراضی اردبیل به آبیاری نوین مجهزند

 به گزارش خبرنگار ایانا از اردبیل، کریم فکور که قبل از ظهر امروز در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام این خبرافزود: تعداد 13 طرح در ارتباط با سامانه‌های نوین آبیاری در استان به مساحت 14 هزارو 853 هکتار به اتمام رسیده است.  در حال حاضر نیز 13 طرح دیگر در همین رابطه در مساحت 11 هزار و 442 هکتار در حال انجام است اعتبار پیش بینی شده برای این تعداد طرح نیز 807 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که امیدواریم با توجه شرایط مساعدی که از لحاظ آب  وهوایی در استان حاکم است این طرحها نیزبه سرعت به بهره برداری برسند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: 2050 هکتار از اراضی مستعد اجرای سامانه های نوین آبیاری نیز مراحل مطالعاتی را سپری کرده و آماده اجرا هستند تعداد این پروژه ها دو فقره است که با صرف اعتبار 46 میلیارد تومان عملیات اجرایی آن بزودی آغاز خواهد شد.

فکور در خصوص طرحهای در حال مطالعه نیز افزود : تعداد طرحهای در حال مطالعه 7 فقره می باشد که در مساحت 19 هزار و 180 هکتار اجرا خواهد شد.    

                 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید