Iranian Agriculture News Agency

با پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی؛

416 فرصت شغلی در استان سمنان ایجاد می‌شود

۹۰ درصد تسهیلات بانک کشاورزی سمنان متعلق به کشاورزان است

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه 90 درصد تسهیلات بانک کشاورزی سمنان متعلق به کشاورزان است، گفت: 416 فرصت شغلی در استان با پرداخت تسهیلات این بانک ایجاد می‌شود.

416 فرصت شغلی در استان سمنان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، علی کیومرثی با اشاره به پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها اظهار کرد: 511 میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال پایدار قرارداد منعقد شده که بر اساس آن برای 416 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

او با اشاره به پرداخت تسهیلات از سوی بانک کشاورزی برای رونق تولید نیز گفت: 2 هزار و 89 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید امسال از سوی این بانک در استان پرداخت شد.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این تسهیلات با هدف حمایت از تولید و رونق اقتصادی در استان پرداخت می‌شود اضافه کرد: در پنج ماه ابتدایی امسال تسهیلات به هفت هزار و 345 نفر پرداخت شد.

کیومرثی با بیان اینکه سال گذشته، 6 هزار و 395 میلیارد ریال به 28 هزار نفر تسهیلات ارزان قیمت دریافت کردند افزود: در سال گذشته برای اجرا و راه‌اندازی 163 طرح تولیدی و توسعه ای 409 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات پرداخت شد.

او با اشاره به پرداخت تسهیلات برای خریداری ماشین‌آلات کشاورزی به متقاضیان این بخش گفت: ازابتدای امسال 32 میلیارد ریال در بخش ماشین آلات تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان سمنان با اشاره به پرداخت 119 میلیارد ریال تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی گفت: این تسهیلات برای 237 دستگاه ماشین آلات شامل تراکتور سنگین و نیمه سنگین و کمباین پرداخت شده است.

کیومرثی در دولت تدبیر و امید بانک کشاورزی سمنان به پنج هزار و 978 زوج به مبلغ بیش از 316 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت که این میزان در پنج ماه ابتدایی امسال 607 فقره تسهیلات معادل بیش از 94 میلیارد ریال است.

او با اشاره به کمبود آب و لزوم اجرای اصلاح الگوی کشت در استان سمنان، تأکید کرد : هشت واحد گلخانه ای به مبلغ بیش از 15 میلیارد ریال در همین راستا تسهیلات دریافت کردند.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان سمنان  اضافه کرد: به عشایر کوچنده استان سمنان نیز مبلغ بیش از 16 میلیارد ریال با نرخ چهار درصد به 134 متقاضی تسهیلات پرداخت شده است‌.

کیومرثی گفت: در بخش تسهیلات قرض الحسنه بند (د) و خود اشتغالی که در نیمه دوم سال گذشته ابلاغ شده، 25 نفر مبلغ 2 میلیارد ریال وام خود اشتغالی با معرفی کمیته امداد و بهزیستی دریافت کردند.

او اظهار کرد: اعتبار بلاعوض آبیاری تحت فشار برای هفت هزار هکتار به ارزش 350 میلیارد ریال به تعداد 352 نفر پرداخت شده است‌.

مدیر بانک کشاورزی استان سمنان گفت: این بانک، 436 فقره با بیش از 763 میلیارد ریال تسهیلات برای واحدهای تولیدی مشکل دار از ابتدای 96 تاکنون تسهیلات پرداخت کرد.

کیومرثی با بیان اینکه 38 ملک به تملیک این بانک در سال 97 قرار دارد اضافه کرد: تا پایان سال 95  تعداد املاک تملیکی این بانک 38 واحد بوده است.

او برآورد خسارت به کشاورزان استان سمنان در سال زراعی 97-96  را حدود 173 میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: تاکنون 9 میلیارد ریال به واحدهای کشاورزی پرداخت شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید