Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان اعلام کرد:

افتتاح 27 طرح منابع طبیعی در هفته دولت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، از افتتاح 27 پروژه در حوزه‌های مختلف، جنگل، مرتع، بیابانزدائی و آبخیزداری خبر داد.

افتتاح 27 طرح منابع طبیعی در هفته دولت

اسفندیار خزائی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در همدان گفت: 9طرح‌ ملی و 18 طرح استانی با اعتباری بیش از 17823 میلیون ریال در شهرستان‌های فامنین، کبورداهنگ، همدان، ملایر ،نهاوند،تویسرکان، اسدآباد، رزن وبهار افتتاح می‎شود.

خزائی خاطرنشان کرد: امروزه اهمیت اجرای طرح‌های منابع طبیعی برکسی پوشیده نیست، مخاطرات زیست محیطی موجود از قبیل گرم شدن کره زمین، تغییرات اقلیمی، آلودگی‌های هوا، کمبود آب شیرین ،از بین رفتن پوشش گیاهی، بروز ریزگرد،وقوع سیل، خشکسالی رو به افزایش و در نهایت منجر به وجود اختلال در سلامت و زندگی افراد جامعه می‌شود.

خزائی گفت: طرح‌های اجرائی منابع طبیعی برای حفظ منابع پایه آب وخاک بسیار با اهمیت است واین اقدامات جزء در راستای خدمت رسانی مردم نیست و ما به دنبال این هستیم که با اجرای این پروژه ها بتوانیم گامی مؤثر درحفظ وتقویت پوشش گیاهی برداریم وبتوانیم ضمن حفاظت این منابع ارزشمند با مشارکت مردم طرح‌های منابع طبیعی را توسعه دهیم و برای نسلهای اینده حفظ وحراست کنیم.

خزائی افزود: تلاش‌های خوب و حائز اهمیتی در قالب طرح‌های ملی، حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی؛ صیانت از جنگل‌های زاگرس؛ تهیه طرح جامع مقابله با بیابانزایی؛ آبخیزداری؛ کنترل سیل و رسوب و مدیریت جامع حوزه‌های ابخیز،حفظ و حمایت از منابع طبیعی در حال اجرا و برخی از پروژه‌های مربوط به این طرح‌ها در هفته دولت افتتاح می‌شود.

او با اشاره به اینکه نمود این خدمات و عملکردها در هفته دولت قابل مشاهده است، بیان کرد: باید فعالیت‌ها و برنامه‌های دولت در این هفته برای مردم تبیین و تشریح شود تا امید و نشاط را در سطح جامعه رقم بزند و ارتباط قوی‌تر و منسجم‌تری بین ملت و دولت ایجاد کند.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای25هزار نفرروز اشتغالزایی صورت می‌گیرد،افـــــــــــزود: 5طرح درشهرستان کبودراهنگ،3طرح درشهرستان فامنین،4طرح در شهرستان‎همدان، 4طرح در نهاوند،4طرح در ملایر،2طرح در تویسرکان،2طرح در اسداباد ،2طرح درشهرستان رزن و 1طرح در بهارجمعاً 27 طرح در هفته دولت افتتاح می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان ادامه داد: 4 طرح احداث بند های رسوبگیر، 5طرح ایجاد کمربندحفاظتی،2طرح احیاء وباز سازی معدن، 1طرح توسعه جنگل با نهال(طرح صیانت از جنگل)8طرح بهبود واصلاح مراتع و بوته کاری و هفت طرح مدیریت مناطق بیابانی و مقابله با بیابانزائی در هفته دولت بهره‌برداری شد.

خزائی تصریح کرد؛ در هفته دولت، افتتاح پروژه ها با حضور ومشارکت پررنگ مردم ومسئولین انجام می گیرد و تمامی دستگاهها و دست اندرکاران دولت نیز در اجرا و به سرانجام رساندن طرحها وپروژه های منابع طبیعی وآبخیزداری که اساس برنامه ریزی و توسعه کشور است همکاری میکنند

خزائی با اشاره به اهمیت اجرای طرحهای منابع طبیعی گفت: ارزشهای زیست محیطی منابع طبیعی به مراتب بالاتر از ارزشهای اقتصادی آن مثل تولید علوفه وچوب است .

وی افزود: بخش عمده‌ای از وظایف این اداره حاکمیتی است وحفاظت از انفال و جلوگیری از تخریب و تصرف آن توسط سودجویان اولویت ماس،و بصورت شبانه روزی آماده مقابله با هرگونه دخل و تصرف و یا تجاوز به عرصه‌های ملی هستیم و در راستای پاسداری از منابع ملی و خدادادی با متخلفین به جدیت وشدت برخورد خواهیم نمود.

به گزارش خبرنگار ایانا از همدان، مساحت کل اراضی ملی استان 905 هزار هکتار است که بیش از ب 43%!ا(MISSING)ز وسعت استان می باشد.

وسعت جنگل‌های این استان نزدیک به 43هزارهکتارو وسعت مراتع هم بالغ بر 822هزار هکتار است وکمتر از یک درصد مراتع کل کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید