Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان اعلام کرد:

تجهیز 25 هزار هکتار از اراضی به آبیاری نوین

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان اعلام کرد: تا پایان سال مالی جاری؛ ۲۵ هزار هکتار از اراضی استان به آبیاری تحت فشار مصوبه سفر ریاست جمهوری تجهیز می‌شود.

تجهیز 25 هزار هکتار از اراضی به آبیاری نوین

به گزارش خبرنگار ایانا در زنجان، حسین جعفری در سومین روز از هفته دولت در مراسم افتتاح همزمان ۵۷ پروژه آبیاری نوین در استان زنجان با بیان اینکه تاکنون ۵۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است، تصریح کرد:۲۰ هزار و ۶۰۰ هکتار از این سطح در دولت تدبیر و امید محقق شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد:از سال ۹۳ تاکنون برای تجهیز ۲۰ هزار و ۶۰۰ هکتاری اراضی استان به سامانه های نوین آبیاری بالغ بر یک هزار ۴۶ میلیارد ریال از محل تسهیلات بلاعوض دولتی و ۱۹۲ میلیارد ریال از محل آورده شخصی سرمایه گذاری شده است.

وی اراضی مستعد اجرای آبیاری تحت فشار در استان زنجان را ۱۲۴ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: از این سطح ۸۱ هزار هکتار مستعد اجرای آبیاری بارانی و ۴۳ هزار هکتار مستعد اجرای آبیاری قطره ای است.

جعفری بیان کرد: مابقی تعهد تجهیز ۲۵ هزار هکتاری اراضی استان زنجان به سامانه های نوین آبیاری که حدود ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار را شامل می شود تا پایان سال مالی ۹۷ یعنی تیر ماه سال ۹۸ عملیاتی می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید