Iranian Agriculture News Agency

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر فارس در هفته دولت

نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر فارس در ضلع شرقی پارک آزادی شیراز در حال برگزاری است.

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر فارس در هفته دولت

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، جعفر صبوری پور معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس؛ با بیان این‌که نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر به مدت یک هفته در پارک آزادی دایر است، افزود: نمایندگان صندوق‌های خرد زنان روستایی در دو غرفه نمایشگاه دستاوردها و محصولات خود را عرضه می‌کنند.

صبوری پور تصریح کرد: صندوق‌های خرد زنان روستایی با هدف کمک به اشتغال پایدار زنان در مناطق روستایی و ماندگاری جمعیت در روستاها راه اندازی شده که شرکت صندوق ها در نمایشگاه در جلب حمایت مسئولین،  معرفی به جامعه  نقش داشته و در همین راستا اقداماتی که سازمان جهاد کشاورزی در حوزه توانمند سازی زنان، آموزش، تشکیل صندوق‌های خرد و صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی را داشته به شکل بروشور و گزارش ارائه می‌شود.

این مقام مسئول از اقدامات صورت گرفته در حمایت و توسعه صندوق‌های خرد،  به آموزش و توانمند سازی900 زن تسهیل‌گر روستایی در این زمینه، تشکیل 341 صندوق خرد زنان روستایی با سرمایه 6 میلیارد و 600 میلیون تومان  اشاره کرد و افزود:  به 318 صندوق  خرد که بیش از یک سال از زمان تشکیل آن‌ها گذشته،  مبلغ 40 میلیون تومان تسهیلات 6درصد از اعتبارات اشتغال پایدار روستایی اعطا می شود.

DSC_0149

 

برگزاری  26 غرفه، ۳ سیاه چادر و یک خانه روستایی در نمایشگاه

همچنین به گزارش روابط عمومی اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس؛ سید کمال پاک فطرت مدیر کل امور روستایی استانداری فارس، روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران تقویت اقتصاد روستاییان، توسعه اشتغال روستایی و شناساندن کارآفرینان برتر در حوزه اشتغال روستایی را از اهداف برگزاری نمایشگاه فوق عنوان کرد.

پاک فطرت اضافه کرد: نمایشگاه توانمندی های روستایی و عشایری استان در محل ضلع شرقی بوستان آزادی و با مشارکت اداره کل امور روستایی استانداری فارس به معرفی توانمندیها و محصولات تولیدی روستایی و عشایری استان خواهد پرداخت.

او تصریح کرد: 15 شهرستان استان در قالب 26 غرفه همراه با دستگاه های اجرایی استان در این نمایشگاه حضور دارند. همچنین ۳ سیاه چادر و یک خانه روستایی ایجاد شده است و این خانه روستایی با هدف آشنایی هر چه بیشتر و ملموس‌تر مردم با زندگی روستایی در این نمایشگاه ساخته شده است.

پاک فطرت همچنین گفت: در این نمایشگاه بخشی نیز به‌عنوان نمادین به خانه روستایی و همچنین ایل نمادین با اِلمان های روستایی و چادرهای عشایری اقوام مختلف فارس و نحوه زندگی آنها در نظر گرفته است.

مدیرکل امور روستایی استانداری فارس گفت: در این نمایشگاه بخشی نیز با عنوان محوطه مراسم آئینی و بازی و موسیقی های بومی و محلی ایجاد شده است که یک فضای جداگانه به همراه سِن جهت ارائه نمایش های ورزشی و بازی های محلی و برگزاری مراسم های آئینی می باشد.

او ؛ غرفه گلیم بافی و گبه، غرفه زیور آلات و انگشترسازی، غرفه معرق روی چوب، غرفه سفال گری، غرفه تولید و بافت گیوه، غرفه رشد و توسعه کارآفرینی زنان روستایی، غرفه صنایع دستی، را از جمله غرفه های موجود در این نمایشگاه ذکر کرد.

گفتنی است؛ نخستین نمایشگاه توانمندیهای روستاییان و عشایر فارس از 2 شهریور لغایت 8 شهریور ماه همزمان با آغاز هفته دولت به مدت 6 روز از ساعت 9 الی 23 جهت بازدید علاقمندان دایر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید