Iranian Agriculture News Agency

محمود حجتی در خوزستان:

وزارت کشاورزی از طرح زراعت چوب حمایت می‌کند

وزیر جهاد کشاورزی در دومین سفر استانی به مناسبت هفته دولت پس از ورود به استان خوزستان به همراه استاندار، نماینده مردم شوش در مجلس، هیئت همراه و مدیران استانی از مزرعه اکالیپتوس شرکت کشت و صنعت پاک چوب در شهرستان شوش بازدید کرد.

وزارت کشاورزی از طرح زراعت چوب حمایت می‌کند

 

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز پنجشنبه در بازدید از این مزرعه که در راستای طرح زراعت چوب احداث شده است،اظهار داشت:وزارت جهاد کشاورزی با واگذاری زمین های با قابلیت کشاورزی پایین و نیز سایر پشتیبانی های فنی و اعتباری از طرح زراعت چوب حمایت می کند.

وی با بیان این که در هر هکتار زراعت اکالیپتوس طی چهار سال ۸۰۰ تن چوب برداشت می شود،خاطرنشان کرد:این حجم برداشت سالانه بیش از ۶۰ میلیون تومان برای بهره برداران درآمد زایی دارد.

حجتی گفت:علاوه بر چوب از برگ اکالیپتوس و اسانس آن نیز برای مصارف بهداشتی استفاده می شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد:توسعه زراعت چوب در کشور از طرح های اقتصاد مقاومتی و برای کاهش وابستگی کشور به واردات چوب است.

وی یادآور شد:همزمان با طرح تنفس و توقف بهره برداری جنگل های شمال،توسعه زراعت گونه های سریع الرشد و اقتصادی انواع صنوبر و اکالیپتوس از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید