Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دامپزشکی استان اعلام کرد:

فعالیت 116 اکیپ دامپزشکی ویژه عیدقربان در فارس

مدیرکل دامپزشکی فارس گفت: اکیپ‌های ویژه بازرسی دامپزشکی در سراسر استان روز چهارشنبه، سی و یکم مردادماه مصادف با عید قربان از هفت صبح تا اذان ظهر در مکان‌های تعیین شده مجاز مستقر خواهند شد.

فعالیت 116 اکیپ دامپزشکی ویژه عیدقربان در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، یعقوب مهندس اظهار کرد: در عید قربان امسال در سراسر استان 116 اکیپ ثابت و سیار با حضور 137نفر از کارشناسان دامپزشکی و 41نفر از روحانیون ناظر ذبح شرعی ، وظیفه نظارت بهداشتی و شرعی را بر دام‌های قربانی بر عهده دارند.

مهندس افزود: تمام کشتارگاه‌های دام در سطح استان در روز عید سعید قربان آماده ارائه خدمات بوده، به منظور رعایت مسائل بهداشتی و زیست‌محیطی توصیه می‌شود: برای قربانی کردن دام‌ها به مراکز مجاز مورد تایید از سوی دامپزشکی و ترجیحا کشتارگاه‌های دام مراجعه کنند و پس از ذبح دام نیز گوشت قربانی خود را حداقل به مدت 24 ساعت در یخچال و در دمای 0 تا 4 درجه نگهداری کرده و سپس مصرف کنند، زیرا نگهداری گوشت تازه در یخچال خطر انتقال عوامل بیماری‌‌زا را به حداقل می‌رساند و از انجماد گوشت بلافاصله پس از کشتار خودداری شود.

مهندس همچنین به ذابحین تاکید کرد: لازم است درهنگام ذبح دام حتما از وسایل محافظت فردی ازقبیل لباس مناسب ،دستکش وچکمه استفاده کنند.

شایان ذکر است آدرس محل‌های مجاز و تحت نظارت دامپزشکی در سایت این اداره کل به آدرس http:/fars.ivo.ir درج شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید