Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد:

اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی خرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، درباره اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی خرد نیز افزود: به میزان 4 هزار هکتار از اراضی خرد نیز در شهرستان‌های اردبیل و نیر و نمین و سرعین در حال تکمیل مراحل مطالعاتی خود هستند که عملیات اجرایی بسیاری از این اراضی خرد نیز درسال جاری شروع و به بهره برداری خواهد رسید.

اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی خرد

به گزارش خبرنگار ایانا در اردبیل، خلیل نیکشاد، در نشست بررسی روند اجرای پروژه‌های آب و خاک گفت: عملیات اجرای پروژه آبیاری بارانی سرخاب در سطح 3700 هکتار به اجرا در خواهد آمد که مراحل نهایی مطالعاتی خود را سپری می‌کند. پروژه 3500 هکتاری آبیاری بارانی شیخ کلخوران نیز که فاز اول مطالعاتی آن به اتمام رسیده بزودی فاز دوم مطالعاتی آن نیز شروع خواهد شد امید واریم که عملیات اجرایی این طرح را نیز ظرف مدیت 30 الی 45 روز آینده شروع کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص اراضی پایان سد پیله سحران نیز افزود: کل اراضی تحت پوشش این طرح 2900 هکتار است که این طرح در دو مرحله به اجرا در خواهد آمد. فاز نخست که 1200 هکتار را شامل خواهد شد و پس از اتمام آن فاز دوم که 1700 هکتار را شامل می‌شود شروع خواهد شد. سد پیله سحران چند سالی بود که بنا به دلایلی عملیات اجرایی ان متوقف شده بود ولی خوشبختانه در طی سال گذشته اجرای این پروژه با قدرت و جدیت دنبال می‌شود و هر روزتوسط بیست دستگاه سنگین  شاهد عملیات اجرایی در تکمیل این سد مهم در دشت اردبیل هستیم.

این مقام مسئول در خصوص اجرای پروژه‌های مربوط به اراضی پایاب سد یامچی نیز افزود: اجرای این پروژه مهم نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد و تاکنون به میزان 50 درصد از عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده و مابقی فعالیت‌های اجرایی نیز درحال اجراست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید