Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

آمادگی گسترش همکاری‌های کشاورزی با چین را داریم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، از آمادگی این سازمان برای همکاری چینی‌ها خبر داد.

آمادگی گسترش همکاری‌های کشاورزی با چین را داریم

به گزارش خبرنگار ایانا در اردبیل، خلیل نیکشاد در نشست مشترک فعالان اقتصادی استان با هیات سرمایه‌گذاری کشور چین که در محل ساختمان اتاق بازرگانی ، صنعت ، معدن ، تجارت و کشاورزی استان برگزار شد گفت: استان اردبیل به دلیل برخورداری از خاک مستعد و شرایط آب و هوایی ایده‌آل برای توسعه انواع محصولات صیفی و سبزی با شرکت‌های معتبر چینی اعلام همکاری می‌کند. رویکرد سازمان جهاد کشاورزی بر اصل گسترش همکاری‌های کشاورزی فی مابین استوار است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل افزود: این استان آمادگی دارد که تولیدات  سفارشی در زمینه  سبزی و صیفی و گیاهان دارویی را به کشور چین انجام دهد.

این مقام مسئول افزود: یکی از نیازهای اساسی استان که برای سرمایه‌گذاری با هیئت تجاری کشور چین مطرح شد مربوط به گسترش صنایع تبدیل و تکمیلی بود زیرا گسترش این زیر بخش در استان علاوه بر جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی، باعث بکارگیری نیروهای بیکار و جوان و تولید ثروت می‌شود. گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی با توجه به تولید 4 و نیم میلیون تنی انواع محصولات کشاورزی بسیار مهم است و هرساله می‌تواند بیش از یک میلیون و سیصد هزار تن از محصولات تولیدی به عنوان خوراک جذب صنایع تبدیلی و تکیملی بشود واز سوی دیگر با توجه به بهره‌برداری از اراضی پایاب سد خداآفرین نیز که بیش از یک و نیم میلیون تن به محصولات کشاورزی استان اضافه خواهد شد قطعا توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌تواند قدم موثری در رشد و شکوفایی بخش کشاورزی استان باشد.

به گفته نیکشاد، میوه خشک و سبزی و صیفی و محصولات لبنی توام با بسته بندی ودرجه بندی  و سورتینگ  وبرند سازی می‌تواند مبنای توسعه همکاری‌های فی‌مابین استان اردبیل با کشور چین باشد.

نیکشاد افزود: تولید محصولات گلخانه‌ای و خود احداث گلخانه جزو برنامه‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی است، استان اردبیل این آمادگی را دارد که به هرمیزان که شرکت‌های چینی بخواهند زمین در اختیار آنها قرار می‌دهد تا محصولات مورد نیاز خود را در آن تولید کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید