Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

نسخه‌نویسی در قالب اپلیکیشن به فوریت انجام شود

گردهمایی شبکه‌های مراقبت گندم استان فارس، با حضور علیمراد سرافرازی معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، معاون بهبود تولیدات گیاهی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی و مدیر حفظ نباتات این سازمان و اعضای شبکه مراقبت این استان برگزار شد.

نسخه‌نویسی در قالب اپلیکیشن به فوریت انجام شود

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس؛ با اشاره به این‌که تنها در یک درصد گندم‌های خریداری شده فارس سن‌زدگی مشاهد شد، افزود: نتیجه همکاری و هماهنگی همه اعضای سازمان باعث ثبت رکورد جدیدی در فارس شد، بنابراین از همه شما عزیزان و به ویژه از اعضای شبکه مراقبت کمال تشکر را دارم.

قاسمی تصریح کرد: گندم استراتژیک‌ترین محصولی است که قوت مردم را تامین می‌کند، خودکفایی این محصول مرهون زحمات امثال شما بود، مقایسه خسارت سن در سنوات گذشته و در امان ماندن 99 درصد محصول خریداری شده از سن‌زدگی، گواه تلاش بی‌وقفه شما است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، با بیان این‌که مصرف بی‌رویه سموم، آسیب‌های جدی زیست محیطی را به دنبال دارد، از طرفی خوشبختانه مبارزه بیولوژیک با سن گندم نیز امکان‌پذیر است، گفت: باید مجدانه به دنبال حذف این سموم باشیم.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت عملیاتی شدن نسخه نویسی توسط کلینیک‌های گیاهپزشکی و اجرایی شدن آن در قالب اپلیکیشن را یادآور شد و گفت: از جمله  نتایج تحقق این امر سهولت دستیابی  بهره‌برداران به نهاد‌ه های کشاورزی مورد نیاز و مناسب، از مکان‌‌های مورد تایید، در اسرع وقت است.

این مقام مسئول با تاکید بر به فوریت در دستور کار قرار گرفتن ساماندهی فعالیت کلینیک‌های گیاهپزشکی و نسخه نویسی در قالب اپلیکیشن، از دیگر نتایج این امر رایج شدن نسخه نویسی، کاهش قیمت سموم، پایش بهتر آن‌ها و دستیابی به بیلان سموم مصرفی دانست.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس، در ادامه با بیان این‌که تولید محصول استاندارد و گواهی شده به خصوص در 8 محصول سبزی و صیفی در دستورکار این سازمان قرار گرفته، افزود: این محصول‎‌ها بیشترین مصرف تازه خوری در سبد غذایی مردم دارند و در بعضی از گزارشات علوم پزشکی باقی مانده سموم و نیترات در آن‌ها درصد بالاتری نسبت به سایرین دارد.

او از اقدامات صورت گرفته در این راستا به تدوین بسته با تعیین وظایف تمام ارگان‌ها و افراد ذی مدخل بر اساس قوانین اشاره کرد و گفت: در همین راستا فعال کردن دفتر استاندارد سازی ، تامین و تدراک پلت فرم، راه اندازی هولدینگ بخش خصوصی نیز صورت گرفته و مجری این بسته سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.

قاسمی با اشاره به اینکه مصرف سموم و کودهای شیمیایی در کلان کشور از مصرف جهانی کمتر است، افزود: در برخی مناطق بد مصرفی سموم وجود دارد  که با همکاری کارشناسان حفظ نباتات و مدیران پهنه و بوسیله دانش و آگاهی این نقصیه برطرف می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس در پایان با اشاره به فعالیت صد ایستگاه‌ هواشناسی در زمینه پیش‌آگاهی آفات و بیماری‌ها در فارس افزود: آفات نوظهور در برخی از مناطق خسارت ایجاد کرده، که جهت جلوگیری از خسارت این آفات و اجرایی شدن بسته‌های محققین و کارشناسان در این زمینه نیاز به مساعدت و تامین اعتبار از سوی سازمان حفظ نباتات کشور است.

گفتنی است: در سال زراعی 97-96 در استان فارس در سطحی بالغ بر 165 هزار هکتار مبارزه شیمیایی با سن گندم صورت گرفت، که منجر به در امان ماندن 99 درصد محصول خریداری شده از سن زدگی شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید