Iranian Agriculture News Agency

مدیرجهادکشاورزی شهرستان اردبیل:

کشت حبوبات عامل کاهش آفات در گندم می‌شود

کشت حبوبات به دلیل افزایش مواد آلی خاک از طریق تثبیت بیولوژیکی ازت، کاهش جمعیت علف‌های هرز، کاهش جمعیت آفات گندم و سایر غلات بسیار حائز اهمیت است و در تناوب با غلات موجب افزایش حاصلخیزی خاک و افزایش درآمد کشاورزان خواهد شد.

کشت حبوبات عامل کاهش آفات در گندم می‌شود

مدیرجهادکشاورزی شهرستان اردبیل، از آغاز عملیات برداشت حبوبات از سطح بیش از 6 هزار هکتار از مزارع زیر کشت این محصول در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در اردبیل، بهروز آقازاده افزود: پیش بینی می‌شود امسال حدود 4 هزار تن حبوبات از ازاضی آبی و دیم شهرستان اردبیل برداشت شود.

آقازاده افزود: در چند سال اخیر رغبت کشاورزان این شهرستان به کشت حبوبات روند رو به رشدی داشته و کاشت این محصول نسبت به سال زراعی گذشته حدود 10 درصد افزایش یافته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر روند برداشت این محصول ادامه دارد و انتظار می‌رود تا اواسط شهریور ماه کار برداشت حبوبات در مزارع این شهرستان به اتمام برسد.

اوگفت: حبوبات کشت شده شامل نخود،عدس، انواع لوبیا و باقلاست که عملکرد مطلوبی داشته‌اند.

آقازاده بااشاره به اهمیت کشت حبوبات در اراضی زراعی گفت: کشت حبوبات به دلیل افزایش مواد آلی خاک از طریق تثبیت بیولوژیکی ازت، کاهش جمعیت علف‌های هرز، کاهش جمعیت آفات گندم و سایر غلات بسیار حائز اهمیت است و در تناوب با غلات موجب افزایش حاصلخیزی خاک و افزایش درآمد کشاورزان خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید