Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک خبر داد:

تولید 250 تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک گفت: سالانه بیش از 250 تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی در واحدهای پرورش ماهی این شهرستان تولید می‌شود.

تولید 250 تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، بیژن لطفی افزود:  در حال حاضر تعداد 20 واحد پرورش ماهی فعال در سطح این شهرستان مشغول به کار هستند که از این تعداد 13 واحد پرورش ماهیان گرمابی و 7 واحد پرورش ماهیان سردآبی است.

او اظهار کرد: در راستای توسعه آبزی‌پروری در سطح شهرستان به ویژه پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و ارتقای سطح علمی پرورش‌دهندگان ماهی، هر ساله چندین کارگاه آموزشی ترویجی در زمینه پرورش آبزیان با هدف آموزش اصولی و علمی جهت اصلاح روش تولید و افزایش بهره‌وری و راندمان آب برگزار می­‌شود.

لطفی تصریح کرد: پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در فصل کشاورزی علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان، موجب می‌شود آب خروجی از استخر، غنی شده و املاح مورد نیاز گیاهان زراعی به صورت محلول به گیاهان برسند.

او اضافه کرد: در نتیجه، ضمن کاهش مصرف کودهای شیمیایی، افزایش تولید محصولات کشاورزی با کیفیت بهتر و سالمتر خواهد بود که این موضوع در مورد چند نوع محصول زراعی کشت شده در سطح شهرستان مانند یونجه، ذرت و چغندر قند توسط بهره برداران گزارش و به تایید رسیده است.

لطفی خاطرنشان کرد: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره، میزان مصرف کود را تا حدودی کاهش می دهد که از نظر زیست محیطی نیز نکته ای قابل توجه است.

او؛ تولید و ورود گوشت ماهی به عنوان غذای سلامتی  در سبد غذایی خانوار روستایی و شهری را از مزایای دیگر پرورش ماهی در استخرهای ذخیره ذکر کرد.

این مقام مسئول پیش بینی کرد: در سال جاری با توجه به برگزاری کلاس‌های ترویجی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همچنین استفاده بهره‌برداران از توان بالای کارشناسی شاهد افزایش کمیت و کیفیت ماهی تولیدی در شهرستان باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید