Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهادکشاورزی استان قزوین:

یکپارچه سازی اراض موجب توسعه کشاورزی می‌شود

رئیس جهادکشاورزی استان قزوین گفت: کشاورزان استان در امر یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی مشارکت بیشتر ی داشته باشند.

یکپارچه سازی اراض موجب توسعه کشاورزی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، فاطمه خمسه در اولین نشست کارگروه یکپارچه‌سازی و جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی افزود: متاسفانه طی چند سال گذشته شاهد خرد شدن بحشی از اراضی کشاورزی استان بوده‌ایم.

او اظهار کرد: خرد شدن اراضی کشاورزی باعث می‌شود تولید محصولات کشاورزی توجیه اقتصادی نداشته باشید که اگر اراضی کشاورزی توجیه اقتصادی نداشته باشد با رهاشدن و یا اجرا دادن به افراد غیر متخصص با هدف سود بیشتر سپرده می‌شود.

خمسه بر لزوم اهمیت تشویق و ترغیب کشاورزان به یکپارچه سازی اراضی کشاورزی تاکید کرد.

او خاطرنشان کرد: از همه ظرفیت‌های ترویجی، حوزه نمایندگی ولی فقیه، ائمه جمعه و جماعات و افراد با نفوذ در روستاها و مناطق کشاورزی برای اجرای این طرح  بهره جست.

رئیس سازمان جهادکشاورزی قزوین گفت: یکی از عوامل خردشدن اراضی کشاورزی، صدور مجوز ساخت اطاقک برای اراضی کوچک است.

خمسه خاطرنشان کرد: جهادکشاورزی برای صیانت از اراضی کشاورزی با هرگونه تغییر کاربری مخالفت می‌کند و با تغییر کاربری غیر مجاز برخورد قانونی خواهد کرد.

او تاکید کرد: کشاورزان در امر یکپارچه سازی اراضی کشاورزی مشارکت کنند و در دریافت یارانه تسهیلات آبیاری نوین‌، مکانیزاسیون و سایر موارد را در اولویت قرار دهند.

این مقام مسئول اظهار کرد: روستاهایی که شرایط و آمادگی لازم برای اجرای این طرح را دارند با زمینه سنجی و شناسایی شوند تا بتوان بخوبی اجرای این طرح را در آن روستا پیش برد.

خمسه یادآور شد: باید کشاورزی را از معیشتی به اقتصادی پیش برد و این امر در اراضی کمتر از یک هکتار امکانپذیر نخواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید