Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل:

فعالسازی طرح‌های راکد الزامی است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل، فعالسازی طرح‌های راکد را الزامی دانست.

فعالسازی طرح‌های راکد الزامی است

به گزارش خبرنگار ایانا در اردبیل، خلیل نیکشاد،  در نشست بررسی و احصاء طرح‌های اشتغالزایی کشاورزی گفت: در کنار ایجاد اشتغال جدید فعال سازی طرح‌های راکد را با جدیت دنبال می‌کنیم.

نیکشاد افزود: پتانسیل بخش کشاورزی استان در ایجاد اشتغال، کارآفرینی و بکارگیری نیروهای بیکار بسیار بالاست. از جمله صنایع بسیار مهمی که می تواند در بخش کشاورزی باعث ایجاد اشتغال و رونق تولید شود صنایع تبدیلی و تکمیلی است

به گفته نیکشاد، میزان تولید محصولات کشاورزی در استان 4 و نیم میلیون تن است که از این میزان یک میلیون و سیصد هزار تن آن خوراک صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

او بیان کرد: هیچ مشکلی پیش روی سرمایه‌گذاران در گسترش صنایع تبدیل و تکمیلی وجود ندارد

رئیس جهادکشاورزی استان اردبیل ادامه داد: درسال زراعی گذشته 269 هزار اصله نهال درختان مثمره در بین بهره‌برداران توزیع شده که همین میزان برای تعداد 260 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

نیکشاد، ایجاد اشتغال و بکارگیری نیروهای بیکار و جوان در بخش صنعت  دام و طیور با جدیت دنبال می‌شود به گونه‌ای که در 15 روز گذشته با راه‌اندازی تعداد 12 واحد مرغ تخم‌گذار و واحدهای پرورش بره و گاوداری که بیش از 10 سال بود که به صورت غیر فعال و راکد مانده بودند برای تعداد بیش از 150 نفر اشتغال ایجاد شده است.

او افزود: امسال بیش از 450 هزار تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان درسال زراعی خریداری و به استان‌های معین ارسال شد.

به گفته نیکشاد، در سال جاری در سطح 26 هکتار اقدام به کشت گیاهان دارویی شده است که هر یک هکتار کشت آن برای تعداد 3 نفر اشتغال ایجاد می‌کند. همچنین در سال جاری بیش از 480 تن پیاز زعفران توزیع شده است که هر هکتار آن برای تعداد 3 نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید