Iranian Agriculture News Agency

معاون توسعه منابع استانداری فارس:

برای طرح‌های کشاورزی منابع اعتباری مشخص شود

معاون توسعه منابع استانداری فارس، گفت: همه بانک‌های استان مؤظف هستند تسهیلات کشاورزی را بر اساس بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی به بهره‌برداران این بخش پرداخت کنند.

برای طرح‌های کشاورزی منابع اعتباری مشخص شود

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، یداله رحمانی در نشست بهبود معیشت کشاورزان حوزه کُر واقع در شهرستانه های مرودشت، خرامه و شیراز افزود: هیچ بانکی حق ندارد بر اساس ابلاغ این بخشنامه، کشاورز را تحت فشار قرار دهد بنابراین تسهیلات طرح‌هایی که  به این بخش اختصاص یافته بدون این که بخشی از معوقات پرداخت شود باید در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد.

رحمانی، با اشاره به اینکه در 2 سال و چند ماه گذشته، خشکسالی خسارت چشمگیری به بخش کشاورزی وارد کرده، اظهار کرد: در حال حاضر اعداد و ارقامی که بیمه پرداخت کرده به هیچ عنوان نمی‌تواند این خسارت‌ها را جبران کند و با تداوم این شرایط وضعیت بسیار خطرناک است.

این مقام مسئول با تاکید بر حل و فصل مشکلات این حوزه که زیر مجموعه 3 شهرستان است، گفت: باید برنامه‌ای که جهادکشاورزی استان آن را تهیه کرده مبنای کار قرار گیرد و پروژه‌هایی تعریف کرد که منابع اعتباری و تسهیلاتی آن درنظرگرفته شود.

او با بیان اینکه این برنامه عملیاتی باید در اختیار همه دستگاه‌های مرتبط مثل صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ورزش، کمیته امداد، بسیج سازندگی، محیط زیست، آب منطقه‌ای و راه و شهرسازی قرار گیرد، تاکید کرد که دقیقا باید پروژه‌های عملیاتی آن مشخص باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس با اشاره به اینکه باید امور عشایر، منابع طبیعی و آبخیزداری و فنی حرفه‌ای نیز به این فهرست اضافه شود، گفت: باید گشایش جدیدی در مجموعه سازمان جهادکشاورزی در زمینه تغییر کاربری اراضی صورت گیرد و دستورالعمل خاصی نیز در این زمینه تهیه شود چرا که دستورالعمل‌هایی که اکنون در سطح کشور وجود دارد برای این منطقه راهگشا نخواهد بود.

رحمانی تصریح کرد: اگر باور ما این است که روستاهای خرامه، مرودشت و شیراز دچار مشکل هستند باید در این زمینه پروژه تعریف کنیم و تامین پروژه‌هایی که نیاز به تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی دارد در اولویت قرار گیرد و جهادکشاورزی فارس نیز در خصوص مباحث بیمه تامین اجتماعی عشایر و روستاییان نیز راهکارهای لازم را به استانداری، اعلام تا استانداری به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید