Iranian Agriculture News Agency

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی استان:

غلظت گردو غبار در سیستان و بلوچستان به 60 برابر حد مجاز رسید

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید با سرعت 119 کیلومتر بر ساعت، غلظت گرد و غبار در شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان را به 60 برابر حد مجاز رساند.

غلظت گردو غبار در سیستان و بلوچستان به 60 برابر حد مجاز رسید

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در زاهدان، اظهار کرد: پیش‌بینی کلی وضع جوی سیستان‌و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد در 12 ساعت گذشته بیشترین سرعت باد در زابل به 119 کیلومتر بر ساعت رسیده و باعث کاهش شدید دید شده است.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: غلظت گرد و غبار در هوای زابل بیش از 60 برابر حد مجاز و در زاهدان به 11برابر حدمجاز رسیده است و شعاع دید در اکثر نقاط استان کاهش چشمگیری یافته است.

او تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این شرایط تا بعداز ظهرفردا دوشنبه  ادامه داشته باشد و علاوه بر اینکه در شمال استان طوفان گردو خاک گزارش شده در سایر نقاط استان گرد و خاک با شدت کمتر و 3 تا 5 درجه کاهش دما درنواحی  شمالی ومرکزی سیستان و بلوچستان خواهیم داشت.

گفتنی است؛ سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی دودهه و وزش بادهای موسمی 120 روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان‌های شدید و گردوغبار بالایی روبروست که سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید