Iranian Agriculture News Agency

سرپرست بهبود تولیدات دامی سیستان وبلوچستان خبر داد:

عرضه 80 هزار رأس گوسفند زنده برای ذبح در روزعید قربان

سرپرست بهبود تولیدات دامی سیستان وبلوچستان، از عرضه 80 هزار راس گوسفند زنده برای ذبح در روز عیدقربان خبر داد.

عرضه 80 هزار رأس گوسفند زنده برای ذبح در روزعید قربان

حسین سرابندی درگفت‌وگو با خبرنگار ایانا در زاهدان، گفت: گوسفندهای قابل عرضه از نظر کنترل‌های بهداشتی موردتائید کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان قرار گرفته و با همکاری میادین عرضه دام و اتحادیه تعاونی‌های عشایری استان با اخذ بهاء به افراد متقاضی عرضه خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در این باره گفت: 52 گروه ثابت و سیار متشکل از 15 نفر دکتر دامپزشک، 62 بازرس بهداشت گوشت و 9 ناظر شرعی در روز عید قربان برای نظارت بر دام های قربانی و ذبح سالم و شرعی در سراسر استان فعال هستند.

مهدی حسینی افزود: گروه‌های دامپزشکی به منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان گوشت قربانی و تامین بهداشت عمومی با هماهنگی‌های انجام شده با استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد کار نظارت را انجام می‌دهند.

حسینی با بیان اینکه در روز عیدقربان همه کشتارگاه‌های استان فعال و آماده ارائه خدمات بهداشتی خواهند بود، افزود: به شهروندان توصیه می‌شود با توجه به اینکه ذبح دام در خارج از کشتارگاه علاوه بر خطر شیوع بیماری‌های مشترک، برخی مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌کند، دام قربانی خود را به کشتارگاه منتقل و از خدمات بهداشتی آنها به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید