Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور اراضی جهادکشاورزی مازندران خبر داد:

واگذاری اراضی به طرح‌های اشتغالزای بانوان

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی مازندران، از واگذاری اراضی ملی و دولتی برای اجرای پنج طرح به تشکل‌های بانوان در استان خبر داد.

واگذاری اراضی به طرح‌های اشتغالزای بانوان

به گزارش خبرنگار ایانا در ساری، بهرام درخشان گفت: پنج طرح با اشتغالزایی 265 نفر شامل، یک طرح احداث باغ میوه‌های سردسیری و گرمسیری در بابلسر با اشتغالزایی 4 نفر، یک طرح سامانه صادراتی شیلاتی در چپکرود جویبار با ایجاد اشتغال برای 62 نفر، یک پروژه پرورش گاو شیری در شهرستان نور با اشتغالزایی 60 نفر، یک طرح پروژه زنجیره کامل پرورش اردک و احداث باغ انار با اشتغالزایی 120 نفر در بهشهر و یک پروژه پرورش ماهیان گرم آبی با 19 نفر اشتغالزایی در بهشهر واگذر شد که  در مرحله بهره برداری و اجراست.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در خصوص طرح‌های پیگیری شده از سوی این مدیریت اظهار کرد: دو طرح پرورش گیاهان دارویی و تکمیل چرخه تولید عرقیات گیاهی در بهشهر با ایجاد اشتغال برای 420 نفر( در مرحله کمسیون ماده 13) و یک طرح کشت گیاهان دارویی(گل گاو زبان) در شهرستان رامسر با اشتغالزایی 20 نفر در مرحله اخذ استعلامات است.

او درباره حمایت‌های انجام شده در زمینه واگذاری اراضی ملی و دولتی به تشکل‌های بانوان در استان اظهار کرد: سه طرح پرورشگاه شبانه روزی دختران بی سرپرست و بد سرپرست در ساری با 35 نفر اشتغالزایی در روند تمدید قرارداد، یک طرح کارخانه خوراک آماده آبزیان در جویبار با 43 نفر اشتغالزایی در حال بهره برداری و یک طرح پرورش گاو شیری با ایجاد اشتغال برای 6 نفر در رامسر در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.

این مسئوول در باره طرح واگذاری اراضی ملی و دولتی به تشکل‌های بانوان که در مرحله درخواست است، گفت: یک طرح صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در سوادکوه شمالی، یک پروژه پرورش قارچ و نوغان در قائم شهر، دو طرح پرورش گیاهان دارویی در ساری و نور و دو  طرح پرورش گل و گیاهان زینتی در فضای باز در نوشهر و نور به علت عدم تخصیص از سوی منابع طبیعی  انجام نشده است.

او افزود: یک طرح پرورش گیاهان دارویی در قائم شهر و یک پروژه سفره خانه سنتی در سوادکوه به علت عدم پیگیری و داشتن معارض و... اجرا نگردید.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: دو پروژه کارگاه فرش دست بافت در کلاردشت و یک طرح احداث مجتمع ورزشی در جویبار در مرحله تخصیص اعتبار از منابع طبیعی است.

درخشان در ادامه سخنانش در باره مشکلات و موانع موجود در واگذاری اراضی ملی و دولتی به تشکل‌های بانوان اظهار کرد: عدم شناخت اراضی ملی و دولتی قابل تخصیص و مناسب جهت واگذاری به بانوان( عدم قانون  آمایش سرزمین)، وجود مدعیان محلی که منجر به تنش‌های اجتماعی و منطقه‌ای می‌گردد، کمبود منابع آبی مطمئن جهت اجرای طرح‌ها خصوصاً در زمینه زراعت و باغ، روند طولانی مدت پروسه واگذاری(از زمان پذیرش درخواست تا تحویل و تحول عرصه) و عدم توان اقتصادی تشکل‌ها از از مشکلات موجود در واگذاری اراضی ملی و دولتی به تشکل‌های بانوان است.

او خاطر نشان کرد: مشکلات و موانع مربوط به واگذاری اراضی به صندوق‌های خرد زنان روستایی از سوی این مدیریت به دفتر واگذاری و توسعه اراضی ارسال شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید