Iranian Agriculture News Agency

معاون توسعه مدیریت جهادکشاورزی استان تهران:

مراجعان کشاورزی پایش شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تاکید بر برگزاری مراسم سی و سومین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی در دی ماه امسال و کسب رتبه سوم در انتخاب نمونه‌های کشاورزی در سال گذشته گفت: شان بخش کشاورزی استان تهران باتوجه به عملکرد درخشانی که دارد، رتبه اول کشوری است.

مراجعان کشاورزی پایش شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، نوزدهمین جلسه شورای راهبری سازمان جهاد کشاورزی استان تهران باحضور ذوالفقاری رئیس سازمان، شهبازی قائم مقام سازمان، معاونان و مدیران ستادی سازمان برگزار شد.

ذوالفقاری در مورد میزخدمت گفت: باید به میزخدمت و متصدیان این باجه‌ها بیشتر ارج نهاده شود و ارباب رجوعان بعد از مراجعه به میز خدمت، به ادارات و بخش‌های تخصصی مراجعه کنند.

او ادامه داد: دایر شدن میز خدمت در ادارات دولتی، می‌تواند گامی موثر در راستای تحقق حقوق شهروندی وجلب رضایت ارباب رجوع فراهم کند و امیدواریم با استقرار میز خدمت، به صورت جدی از مشکلات مردم گره گشایی شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی با بیان اینکه در میزخدمت مردمی که برای گرفتن مشاوره به سازمان مراجعه می‌کنند، نیز باید درنظر گرفته شود، گفت: میز خدمت حضوری مقدمه‌ای بر ارائه خدمات ازطریق میز خدمت الکترونیکی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان پیشنهاد پایش مراجعان را مطرح کرد و افزود: بیش از 70درصد مراجعان به سازمان مرتبط با حوزه امور اراضی هستند؛ بنابراین با استقرار دو کارشناس در میزخدمت سازمان حجم کاری این بخش کاهش خواهد یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در این خصوص گفت: ضرورت دارد هدف از ایجاد میز خدمت برای جامعه و مردم تبیین شود و با توجه به اهتمام دولت تدبیر و بنابر بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی تمام دستگاه‌های اجرایی موظف به تحقق و اجرای شایسته این امر هستند.

او ادامه داد: میز خدمت فضایی است که اجرا و تحقق اهداف آن زمینه موثری برای ورود به اجرایی شدن اهداف دولت الکترونیک است؛ به طوری که وزارت جهاد کشاورزی برای پروانه‌های در حال صدور نظام مهندسی سامانه‌ای طراحی کرده تا از مراجعه حضوری ارباب رجوع جلوگیری شود.

مدیرارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات سازمان استقرار میزخدمت را گامی موثر در تحول اداری، حذف فرآیندهای زائد و رسیدن به نتیجه کار در زمان لازم دانست و تاکید کرد: میز خدمت باید به صورت فیزیکی و در همه دستگاه‌ها استقرار یابد و ضمن به کارگیری افراد آموزش دیده، در امور مردم کارگشایی کند.

ذوالفقاری با پیشنهاد معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی سازمان و موافقت اعضا خواستار برگزاری دو تا سه جلسه بررسی و بهبود روند اجرای این طرح باحضور مدیران تخصصی شد تا اعضای شورا براساس مصوبات این جلسات تصمیم گیری کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تاکید بر برگزاری مراسم سی و سومین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی در دی ماه امسال گفت: شان بخش کشاورزی استان تهران باتوجه به عملکرد درخشانی که دارد، رتبه اول کشوری است؛ بنابراین توجه و پیگیری جدی داشته باشید تا از زحمات بهره‌برداران قدردانی شود.

مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان نیز با بیان اینکه استان تهران در سال گذشته موفق به کسب رتبه سوم در انتخاب نمونه‌های کشاورزی شد، افزود: امسال نیز با داشتن تعداد بیشتری نمونه، در تلاشیم تا رتبه نخست را کسب کنیم. 

قائم مقام سازمان نیز با اشاره به درپیش روبودن هفته دولت، خواستار تسریع در ارائه آخرین نسخه ویرایش شده پروژه‌های قابل افتتاح بخش کشاورزی استان دراین هفته وجمع‌بندی آن توسط معاونت اقتصادی سازمان وارائه به روابط عمومی سازمان برای برنامه‌ریزی برگزاری کنفرانس خبری اصحاب رسانه  با ریاست سازمان شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نیز بااشاره به برنامه ابلاغی صدور سند تک برگی برای 35 درصد املاک و مستغلات گفت: کار صدور سند تک برگی برای 83 ملک سازمان تا پایان سال به اتمام خواهد رسید و به این ترتیب تمام ساختمان‌ها و اراضی تحت تملک سازمان دارای سند تک برگی خواهد شد.

استفاده از ظرفیت‌های اتوماسیون اداری، رفع مشکلات رایج در مکاتبات اداری، امکان استفاده از اتوماسیون تحت سیستم وب در منزل، سازو کار اجرایی گرامی‌داشت روز کارمند از سایر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید