Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

یکپارچه‌سازی اراضی ضورورتی اجتناب ناپذیر است

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی از برنامه‌های جهاد کشاورزی استان است که ضرورت آن روز به روز بیشتر احساس می‌شود.

یکپارچه‌سازی اراضی ضورورتی اجتناب ناپذیر است

به گزارش خبرنگار ایانا در سنندج، خالد جعفری در نشست حفظ کاربری اراضی و باغات و همچنین یکپارچه‌سازی اراضی استان کردستان که در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار داشت: بیشترین دغدغه‌ای که همکاران درگیر آن هستند حفظ اراضی و جلوگیری از تغییر کاربری آن است و همکاران بیشتر از توان خود در این راستا فعالیت داشته‌اند.

او گفت: حفظ اراضی نیاز به تلاش و کوشش بیشتری دارد و تعداد مجوزهای صادره  نشان می‌دهد اقدامات موثری انجام شده است آماری که ارائه می‌شود نشان می‌دهد بحث کشاورزی در استان خوب پیش رفته است.

به گفته رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان، با وجود این موضوع، اطمینان می‌دهیم دقت و مراقبت در اجزای سازمان جهاد کشاورزی این است که چهارچوب‌ها را رعایت کرده و در راستای قانون بهتر عمل می‌کنیم.

او خاطرنشان کرد: یکپارچه‌سازی آرزوی دیرینه‌ ما است و ضرورت آن روز به روز بیشتر احساس می‌شود و نیاز به دقت بیشتری دارد که مدیران شهرستان‌ها باید آن را رعایت کنند.

جعفری در رابطه با اقدامات لازم برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در کردستان، افزود: تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها، نحوه اجرای طرح‌های احداث اتاق کارگری و نگهبانی و تدوین ابلاغ شیوه‌نامه‌های طرح احداث اتاق کارگری و نگهبانی بر روی استخر ذخیره آب کشاورزی به مدیریت جهاد کشاورزی از اهم برنامه‌ها بوده است.

او به بیان مصوبات کمیسیون پرداخت و تصریح کرد: تاکید بر لزوم رعایت نصاب اراضی قابل واگذاری به طرح‌های مختلف در هنگام صدور موافقت، تاکید بر لزوم رعایت حرایم و ضوابط اعلامی از سوی دستگاه‌ها و مراجع صادر کننده، تاکید بر لزوم نظارت مراجع صادرکننده اصولی، تاکید بر عدم تغییر کاربری اراضی، زراعی، باغی و طرح پرونده در کمیسیون از اهم مصوبات کمیسیون است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در مورد تعداد طرح‌های تصویب شده نیز گفت: تعداد طرح‌های مصوب تبصره 1 ماده 1 -239 به مساحت کلی 64.9 هکتار است که بیشترین مجوز صادر شده در شهرستان سنندج ، سقز و مریوان بوده است.

جعفری تصریح کرد: تعداد موافقت‌نامه‌های صادره برای طرح‌های مشمول تبصره ۴ قانون یعنی طرح‌هایی مثل مرغداری، گاوداری، گلخانه‌ها، صنایع تبدیلی و غذایی و سایر طرح‌های زیرمجموعه بخش کشاورزی ۲۶۴ طرح در مساحت ۳۴ هکتار بوده است

جعفری در ادامه افزود: مساحت صدور مجوز اتاق کارگری و نگهبانی هم به یک هکتار نرسیده است که این خود قابل توجه است.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: حضرت علی فرموده‌اند قدم، قلم و قسم را با احتیاط بردار و کسانی که در این جلسات شرکت می‌کنند باید برای تک تک قدم‌هایشان در قیامت پاسخگو باشند و کسانی که با قلمشان گزارشی یا دستوری می‌نویسند باید به فکر آخرت خویش باشند.

حجت‌الاسلام علی دوستی‌نژاد افزود: خداوند اگر به کسی نعمت آب و خاک را داده باشد و از آن استفاده نکند و دست در مقابل بنده خدا دراز بکند خداوند از او روی برمی‌گرداند و ما همه می‌دانیم که باید زمینی یکپارچه داشته باشیم و نباید بگذاریم قطعه قطعه شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید