Iranian Agriculture News Agency

حجتی در مازندران از اولویت‌ها گفت؛

تکمیل زنجیره تولید کشاورزی از مزرعه تا سفره

توسعه گلخانه‌ها از اولویت‌های جهاد کشاورزی است

وزیر جهاد کشاورزی بر اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد و گفت: ایجاد و تکمیل زنجیره‌های تولید محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره؛ اولویت وزارت جهاد کشاورزی است

تکمیل زنجیره تولید کشاورزی از مزرعه تا سفره

به گزارش ایانا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی که صبح امروز  به استان مازندران سفر کرده، از طرح‌های توسعه‌ای حوزه کشاورزی بازدید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در  این سفر در بازدید از مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل گفت: ایجاد و تکمیل زنجیره‌های تولید محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است

او افزود: تقویت و اقتصادی کردن تولید برنج و کاهش هزینه‌‌های تولید این محصول ضرورت دارد.

به گفته حجتی، لازم است مکانیزاسیون و تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری استان‌های شمالی کشور توسعه یابد.

محمود حجتی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: افزایش تراکم کشت برنج در شالیزارها موجب رشد درآمد کشاورزان شالیکار می‌شود.

او به کشت متوالی در شالیزارها اشاره کرد و افزود: در برخی کشورها مانند ویتنام، کشاورزان در یک سال زراعی تا پنج بار برنج برداشت می‌کنند.

حجتی با اشاره به راه‌کارهای حمایتی در تقویت شرایط کشاورزان گفت: طرح خرید توافقی برنج از سازوکارهای کمک به پایداری تولید است. مدیران ذی‌ربط در این طرح باید به بهترین روش،امکان تحویل و خریداری برنج از کشاورزان را فراهم کنند.

توسعه گلخانه‌ها، اولویت است

 محمود حجتی در حاشیه بازدید از گلخانه تولید گل آنتوریوم نیز گفت: 45 درصد از تخصیص 1.5 میلیارد دلاری تسهیلات اشتغالزایی روستایی، به کشاورزی اختصاص داده شده که وزارت جهادکشاورزی، اولویت خود را در پرداخت  این میزان تسهیلات روستایی را به توسعه گلخانه‌ها اختصاص داده است.

حجتی، با بیان اینکه سطح گلخانه‌های ما نسبت به سطح نیاز، ضرورت و تنگناهای آبی و اشتغال و بازاهای داخلی و خارجی بسیار کم است، گفت: از مسوؤلان، استانداران، همکاران جهادکشاورزی و بانک‌ها و  سایر دستگاه‌های خواست کمتر مزاحم تولیدکنندگان در بخش مجورها  شوند در ارتباط با مجوزهای که سر راه قرار دارد تا بتوانیم تسهیل‌گیری در این بخش صورت بگیرد.

وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از   یکی از گلخانه های شهرستان آمل گفت: در این گلخانه صرفه‌جویی در بخش در مصرف آب دارد و میزان اشتغالزایی آن هم برای 10 نفر است.

او با بیان اینکه  یکی از مدرن‌ترین گلخانه‌های مدرن کشور در آمل که با همکاری سرمایه‌گذاری هلندی و کشت هیدروپونیک و آبیاری باران بخش است، افزود: گاز کربنیک مورد مصرف این گلخانه با استفاده از اگزوز تاسیسات تامین می‌کند که به صورت اتوماتیک در اختیار گیاه قرار می‌دهند، از ویژگی بارز این گلخانه است.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه شمال ایران در ارتباط با سبزی و ‌گل‌های زینتی بسیار غنی است، گفت: با توجه به مصرف صفر آب و استفاده از آب باران جای امیدواری است که با همت کارآفرینان شتاب بیشتری در این زمینه ایجاد شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید