Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور عشایر فارس خبر داد:

تولیدات عشایر گواهی محصول سالم می‌گیرند

تولید بیش از ۲۰ هزار تن گوشت فرمز توسط عشایر فارس

مدیرکل امور عشایر فارس گفت: عشایر این استان بیش از 67 درصد عرصه‌های منابع طبیعی را در اختیار دارند که این عرصه‌ها سرشار از گیاهان دارویی است.

تولیدات عشایر گواهی محصول سالم می‌گیرند

روح الله بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در شیراز افزود: جامعه عشایری با در اختیار داشتن بیش از 3 میلیون راس دام سبک علاوه بر تولید لبنیات سنتی، سالانه با تولید بیش از 20 هزار تن گوشت قرمز نقش به‌سزایی در تامین پروتئین مردم فارس دارند.

بهرامی درباره صنایع دستی نیز گفت:  بانوان عشایر با تولید بیش از 44 درصد صنایع دستی ناب در استان نیز نقش آفرینی کردند.

در همین راستا آناهیتا یزدان ‌پاک کارشناس دفتر محیط زیست و غذای سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: این دفتر آمادگی دارد تا با توجه به زندگی منحصر به فرد عشایر به صورت ویژه گواهی محصول جهت تولیدات عشایری صادر کند.

یزدان پاک با اشاره به این‌که عرصه‌های منابع طبیعی فارس غنی از گیاهان دارویی است، افزود: چنان‌چه بهره برداری صحیح از آن صورت گیرد هم به صورت خام و هم به صورت فرآوری شده می تواند در افزایش درآمد اقتصادی خانواده های بهره بردار موثر باشد.

او با بیان این‌که بسته بندی و فرآوری مناسب با توجه به نیاز بازار و سلیقه مشتری قطعا موجب افزایش ارزش افزوده محصول خواهد شد، خاطر نشان کرد: با برند سازی تولیدات عشایر زمینه حضور آنها در بازارهای جهانی مهیا خواهد شد.

یزدان پاک افزود: مهمترین چالش تولید کنندگان ایرانی در برند سازی را عدم آشنایی آنان به قوانین تجارت و بازاریابی بین المللی دانست و ابراز امیدواری کرد با تعامل و همکاری با دستگاه‌های مربوطه بتوانیم با آگاهی بخشیدن به تولید کنندگان، حضور آنان را در بازار های جهانی پر رنگ کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید