Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک مطرح کرد:

دلایل کاهش کشت چغندرقند

آغاز کاشت چغندرقند در مزارع آبیک

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک گفت: عملیات کشت چغندرقند در سطح 491 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان در حال انجام است.

دلایل کاهش کشت چغندرقند

بیژن لطفی در گفت‌وگو با  خبرنگار ایانا پیش ‌بینی کرد: از هر هکتار سطح زیر کشت چغندرقند  بیش از 40 تُن محصول  برداشت شود.

لطفی اظهار کرد: سال گذشته سطح زیر کشت محصول چغندرقند حدود 530 هکتار بود که در سال زراعی جاری به علت مسائل و مشکلات فراوان و همچنین رغبت کشاورزان برای کشت دیگر محصولات از جمله ذرت علوفه‌ای، سطح زیر کشت محصول چغندرقند کاهش یافته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک گفت: کشت چغندرقند باتوجه به سیاست‌های حمایتی و تامین بخشی از نهاده‌ها توسط کارخانه قند و همچنین عملکرد و درآمد قابل توجه کشت آن برای تولیدکنندگان، باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

لطفی؛ استفاده از طرح‌های حمایتی و تشویقی بیشتر از جمله عقد قرارداد کشت، خرید تضمینی محصول، تخصیص اعتبارات و تسهیلات، تأمین و توزیع نهاده‌های موردنیاز کشاورزان را از جمله اقدامات ضروری در جهت ترغیب کشاورزان به توسعه کشت چغندرقند اعلام کرد.

لطفی شرایط اقلیمی و بافت بسیار مناسب خاک  به ویژه بخش بشاریات از توابع این شهرستان را؛ برای کشت چغندرقند و همچنین درجه حرارت مناسب در زمان کاشت و برداشت این محصول را  از مهمترین مزیت های شهرستان آبیک برای توسعه کشت چغندرقند دانست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید