Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک به ایانا خبر داد:

تولید چهار میلیون قطعه انواع ماهی زینتی در آبیک

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک گفت: سالانه چهار میلیون و صد هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در واحدهای تکثیر و پرورش ماهیان زینتی این شهرستان تولید می‌شود.

تولید چهار میلیون قطعه انواع ماهی زینتی در آبیک

بیژن لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا اظهار کرد: در حال حاضر پانزده واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی آب شیرین در این شهرستان فعالیت می‌کنند که از این تعداد سه واحد به‌صورت کارگاه‌های مستقل تولیدی و مابقی به در قالب مشاغل خانگی فعال هستند.

لطفی اظهار کرد: وجود شرایط مناسب برای تولید ماهیان زینتی مانند وجود نیروی کارشناسی خبره درزمینهٔ آبزی‌پروری در سطح شهرستان، بهره‌مندی بهره‌برداران از آموزش‌های ترویجی در خصوص تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و همچنین فراهم بودن شرایط مناسب فروش ازجمله نزدیکی به پایتخت و بازار مصرف مساعد؛ بستر مناسبی برای پرورش‌دهندگان ماهیان زینتی در این شهرستان است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل مناسب  شهرستان آبیک در زمینه پرورش ماهیان زینتی گفت: این شهرستان در سال گذشته با تولید چهار میلیون و صد هزار قطعه انواع ماهیان زینتی توانسته رتبه و جایگاه مناسبی را در سطح استان  به خود اختصاص دهد.

لطفی تصریح کرد: از آنجایی که تکثیر و پرورش ماهیان زینتی یکی از فعالیت‌هایی است که در منازل مسکونی نیز امکان پذیرمی باشد و در این زمینه مجوزهای لازم برای فعالیت صادر می‌شود.

او اضافه کرد:  این شاخه از شیلات و آبزی پروری می­تواند یکی از زمینه های مهم اشتغالزایی در مناطق روستایی و شهری باشد که امروزه نیز سهم قابل توجهی از تولید ناخالص بخش کشاورزی در برخی از کشورها نتیجه تکثیر و پرورش و تجارت اینگونه آبزیان است.

او یادآور شد: تکثیر و پرورش ماهیان زینتی ضمن نیاز به سرمایه کم و فضای کوچک جهت فعالیت، زمینه اشتغال جوانان و زنان روستایی را نیز فراهم می‌کند به طوری که در هر کارگاه کوچک پرورش ماهی زینتی دست کم دو نفر به صورت مستقیم و دو نفر بصورت غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید