Iranian Agriculture News Agency

در گفت‌وگو با ایانا اعلام شد:

واردات 13 هزارتن انبه از مرز سیستان وبلوچستان

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 13 هزار تن انبه پاکستان از خرداد امسال تاکنون از طریق مبادی رسمی و قانونی برای تامین نیاز کشور از مرزهای سیستان وبلوچستان وارد کشور شده است.

واردات 13 هزارتن انبه از مرز سیستان وبلوچستان

غلامحسین تیموری درگفت‌وگو با خبرنگار ایانا درزاهدان گفت: درسال گذشته 20 هزارتن انبه وارد کشورشده است که 90 درصد واردات انبه به کشور از طریق سه مرز رسمی میرجاوه،پیشین سربازومرزدریایی چابهاردر سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

او واردات انبه به کشور را ازخرداد تا شهریورماه براساس مجوز رسمی وزارت جهاد کشاورزی از سال 92 اعلام کرد وافزود: انبه، پاپایا، موز، آناناس و نارگیل ازمیوه‌های گرمسیری دارای مجوز واردات هستند که درحال حاضر انبه ازمرزهای استان وارد کشورمی شود.

تیموری بااشاره به رعایت مسائل قرنطینه ای و نظارت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و گمرک درواردات انبه گفت: انبه های وارداتی داخل کارتن های دارای گواهی بهداشتی است وانبه های جعبه چوبی بدون رعایت مسائل بهداشتی به صورت قاچاق وارد می شود که مصرف آنان توصیه نمی شود.

او گفت: امسال 13 هزار و 500 تن انبه از باغات این استان برداشت شده که 90درصد انبه تولیدی به صورت سبز برای تهیه ترشی مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید